Nedslibning af gammelt puds

Hej


Vi er ved at renorvere en kælder, og skal i den forbindelse have pudset væggene op igen.

Før vi kan gøre det, har mureren sagt, at de skal slibes godt ned. Ellers hæfter det nye puds ikke. Det skal siges at væggene nogle steder er malet og andre steder er der spartlet + tapet.

Jeg har forsøgt at slibe væggene med en diamantkop på en vinkelsliber, men hold fast det støver! Jeg kunne ikke se væggen efter bare 2 m2.


Jeg overvejer lidt at købe en industristøvsuger og en vinkelsliber, hvor der kan sættes en støvsuger på. Men så faldt jeg over 

giraf væg- og lofts sliberen. Kan det betale sig at bruge sådan en i stedet? Er ikke selv sikker på den er 'grov' nok til at kunne tage puds, spartel osv?


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Giraf sliberen er den maleren bruger når spartlede lofter og vægge skal slibes. Men der skal stadig bruges en støvsuger. Mon ikke man kan få så groft slibepapir til den et den kan rykke maling af dine vægge. Her et eksempel på korn 14 - 24 eller 36.

Ellers er det jo ikke umuligt at slå en masse skæl af med en murerhammer. Den efterfølgende meget rå overflade er jo guld i forhold til kommende vedhæftning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg er selv igang med kælderen pt. og har valgt at bruge forskellige slåredskaber (murerhammer, mejsel mv.) i så stort omfang som muligt. For det første er det nemmest på den måde kun at få det løse af og dels støver det bare markant mindre end hvis man sliber tingene væk.

Endelig som Erik skriver så er den ru og hakkede overflade super til vedhæftning af ny mørtel


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også