Afkalkning af spabad?

Hej


Hvordan afkalker jeg rørsystemet i mit spabad? - Jeg kan jo ikke rigtig lave 200 liter eddikesyreblanding og hælde i.

Jeg har overvejet om jeg bare kan hælde eddikesyreblanding ind i dysserne, men er nervøs for om det ødelægger noget i forhold til pumper/varmelegmer...


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tag og fyld dit spa-bad med koldt vand, smid en 5L almindelig husholdnings eddike dunks indhold i baddet, og sæt det til at varme op og køre.

husholdnings edike skader ikke din spa, eller din pumpe, selv hvis du smider ren eddike i.

Du kan evt. "nøjes" med at fylde spaen nok til at den kan pumpe det rundt, så får du en kraftigere blanding ud af det.

Tredie mulighed er at købe et halvt kilo citronsyre i pulver form, og samme metode, hvis 5L eddike ikke er nok.

Efter endt afkalkning, så skal du lige tømme og fylde spaen et par gange, men så skulle det hele være ude.

Ja, det koster dig noget vand, men better safe than sorry.


Man kan købe nogle tabs man smider i vandet, efter man har brugt det "normalt", hvor de så skal stå 10-15 minutter og "desinficerer" vandet, de hjælper også på at holde kalken nede.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis