Hård træfiberplade udenfor

Hej. Jeg skal bruge nogle plader i haven til at male på,  og så er mit spørgsmål om hvilke plader kan tåle regn og sne?

Har kigget på en 2,5mm Hård træfiberplade til 19 kr stk i jem og fix..

Kan den bruges eller hvad vil i anbefale? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Træfiberplader kan ikke bruges udendørs. De suger vand, og det kan du ikke forvente, at du kan undgå ved at male det.

Kurt B. Andersen

Hvad kan man så bruge? Gerne så billigt som muligt

Krydsfiner er bedre, men alt træ suger jo vand. De har også forskellige plast plader. Disse suger jo ikke vand, men kan være inkompatible med din maling.

Hvis du lakerer træpladerne først på alle sider og kanter, kan de sikkert godt overleve et par år udenfor.

Elektronikteknikeren

Plastplader er bare dyre. 

Hvad skal jeg lakere pladen med? Kan jeg så godt købe de billige træfiberpæader og lakere det ?

Ja hvis du giver vandfast klarlak f.eks. skibslak eller epoxy vil jeg mene de kan holde et uvidst antal år. Så længe du ikke graver dem ned. Og så længe vandet kan glide af så det ikke ligger permanent i en pøl.

Man kan med fordel slibe kanterne så de ikke er skarpe, så holder malingen også bedre.

Elektronikteknikeren

Du kan købe en plexiglas plade på 500x750 mm for 82 kr. i Jemogfix. Hvis den er stor nok, kan det så betale sig at male/lakere en træfiberplade. Den skal virkelig have mange gange lak/maling, før den bare kommer i nærheden af at være vandfast.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også