Afbrydere fra kina

Simpelt spørgsmål som jeg ikke lige synes at google kunne svare mig på, må disse touch/app afbrydere bruges i Danmark?

https://www.banggood.com/SONOFF-AC90-To-250V-400W-Touch-Wifi-Switch-Module-Luxury-Glass-Panel-Wireless-Timing-Switch-p-1139688.html?rmmds=collection&utmid=2213

På forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, da den ikke er CE/CEE mærket. RoHS er godt, men ikke godt nok.


 

Vær også opmærksom på at de er er forskel på CE og CE i form af "china export". Prøv at Google det.


Elektronikteknikeren

Der står ikke, at afbrydere er CE mærket, men den opfylder kravene til RoHS. så afbryderen er godkendt til brug i DK. Men det er selvfølgelig op til dig, om du vil bruge den. I øvrigt kan den kun bruges til en belastning på max 400 W.


fase

Jeg ville ikke vove pelsen.

For at være korrekt CE godkendt, skal CE logoet være tilstede på produktet, helst indstøbt i det.

Hvis du monterer disse kontaktorer, og du brænder noget af i din installation, worst case brænder hytten ned, rissikerer du der ikke er nogen forsikrings dækning.... DU står med bevis byrden i den her sag i givet fald, da du selv har importeret og installeret elektrisk materiel.


 

Tak for svarene Må finde en anden løsning, havde ellers været perfekt til noget linux stemmestyring af afbrydere til smart home projekt. Men det vil også se skørt ud med 86x86 sammen med lk materiel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis