Udskift af spot i bad, incl nye ledninger

Nogen gode bud på hvad det kan tænkes at koste at få skiftet spot i loftet ud i to badeværelser.

Det er dårligt fungerende spots og med ledningskvadrat der ikke er lovligt.

Altså en ny instalation i eksisterende rum, over rummene er der alm loft mellem gitterspær og 250mm isolering... Altså muligt men ikke helt nemt.

Noget godt bud på hvad det vil koste i 2 badeværelser med hver 6 spots, der skal skiftes plus nye ledninger.

Opgaven er tænkt som ren prof arbejde, da det er et forhandlings objekt i en hushandel .-)


Så kan løsningen ende med at blive en anden.. men som forhandlings oplæg...


MVH Njord
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det burde kunne gøres på max 3 timer og så kommer materialer oveni hver spot koster vel ca. 200 kr inkl lyskilder + downlight kabel/varmebestandig og + den obligatoriske diverse materialer :-) et løst bud ville være ca. 3500-4000 i alt for køb og montering af 12 lamper, 

Under 4000,- lyder meget billigt.... 

Jeg mener at huske byggefirmaerne nemt tager 1000kr pr stk i deres pris tillæg.

Og reelt er det jo mere træls at skifte en montere fra ny, da der er isoleret nu og der skal måske bores større huller end de nuværende, da det der sidder nu ikke er lovligt.

Men tak for buddet.


MVH Njord

Jeg vil da gerne se den, der kan demontere et spot inklusiv kabel, samt montere et nyt spor inklusiv montage af kabel  og tilslutning på loftet på 15 minutter. Så jeg tror tiden skal forlænges med mindst en time eller to, alt afhængig af forholdene til at komme til på loftet, fjernelse af og tilbagelægning af isolation.


fase

Altså langt tættere på 1000,- pr stk naturligvis afhængig af valgt materiel og adgangsforhold.


MVH Njord

mfrost, hvis du kan gøre det for 4000Kr så er du hermed hyret. For til den pris gider jeg da ikke engang selv at gøre det :p   Det er en stykpris på 333Kr. For demontering, opsætning, kabler og materialer.  Det kan jeg ikke engang gøre det for sort :p  

Det koster nok tættere på 800-1000Kr stykket, hvis du skal ud og hyre et firma til at gøre det. Måske kan man genbruge de gamle huller, måske skal de bores op, det har også lidt at sige mht. tidsforbruget.  Men hvis du bare skal bruge et overslag, så ring da til 2-3 el firmaer og hør dem ad. Så er har du hurtig en ide om hvad prislejde de operere i, i dit område.  

De 1000,- / stk er fint nok til mig :-)


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis