Kan jeg fjerne disse rosetter fra mine vandrør?

Hej

Jeg har overtaget en gammel lejlighed. Èt sted, ser vandrørerne til en radiator sådan her ud (se billeder længere nede). Jeg synes at det ser farligt ud som de rosetter står og flagrer. Jeg gætter på, at de har siddet nede ved gulvet en gang, men så har man ført nye rør op eller fikset noget andet på et tidspunkt, og så flyttet dem op "i luften".

Min udfordring er, at de sidder fast - er ikke til at dreje rundt eller rokke med - så jeg er bange for at de har en praktisk funktion der gør, at der kommer vand over det hele, hvis jeg fjerner dem. Har I nogen forslag til, hvad jeg skal gøre? Skal jeg virkelig have en VVS'er ud, for at fjerne dem?

Hilsen Dummedør

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nok gulvsliberne der har trukket dem op. Du kan dreje den øverste del af det forkromede og løsne dem.

Som ovenfor beskrevet, men hvis du vil have dem helt af, så må du også gerne det.

Er der nogen der kan forklare, hvad plastrørene under selve rosetten har af funktion?

Har vedkommende der har skubbet dem op gjort noget forkert, ved at trække plastrøret med op og måske skabt en utæthed længere nede?

Tusind tak!
Der er ingen vand i de rør, for så ville der komme vand ud ved rosetterne. Rørene er føringsrør for de jernrør, der kommer op af gulvet og bruges sikkert også til at holde rosetterne på plads. Rosetterne er der for at lave en pæn afslutning mod gulvet. 
Det kunne være gulvmanden, der har trukket dem op for at kunne slibe helt ind til jernrørene. Der er ikke gjort noget forkert. Prøv om du ikke kan slå plastrørene tilbage på plads.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis