Volvo penta md21a køleproblemer

Hej.


Jeg har lidt problemer med min penta, den bliver pludselig varm, ryger meget lidt hvidt røg ud, der har ikke været vand på den i 4 timer, der er på fyldt vand igen, og nyt olie, og den bliver stadig meget varm, og der kommer bobler ved på fyldningstragten.? nogen gode bud.?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ikke vand på den i 4 timer ? i drift ? Lyder ellers som en knækket pumpe/impeller.....

Men hvor gammel er den motor ? Hvid rød er normalt vand i forbrændingen, og så kan det altså ikke betale sig at ofre ret mange Kr. på en så gammel motor... - Min erfaring...   


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Ja den har kørt i 4 timer. Den er fra 74. Pumpe.? Empeller ser fine ud

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

En 43 år gammel motor, ville jeg ikke begynde at ofre ret meget på....Lyder af tæringer...... dyrt og et rent Syfosis projekt....


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Inden vi kaster os ud i for mange teorier: Er motoren ferskvandskølet (som alle de andre jeg kender af den type) ?



Finnband

Den er ferskvandskølet

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

ny toppakning, den hvide røg er vanddamp

Nogen ide om hvor man kan købe en ny toppakning til den, og er det et stort arbejde at gøre

kke motor

eller

Volvo penta i ishøj

stort og stort arbejde, der er da lidt, toppen skal af. ventilerne og skal nok have et slibesæt. man skal være lidt fix på fingerne, og have lidt forståelse for motor. 

Er enig med Dan 1982. Toppakningen er i stykker.

Få professionel hjælp hos en mekaniker. Det skal gøres korrekt. Ellers er det alt for tit "om igen".

Måske en automekaniker, fordi MD21A er oprindeligt en Peugeot-bilmotor. Kun kølesystemet, gearet, el-anlægget og den grønne maling er Volvos.

Peugeot solgte motoren under deres OEM-mærke "Indenor" (står i topstykket) til brug i flere forskellige bilmærker - samt til både.


Finnband
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også