Udendørslampe sensor

Hej

Jeg har en Nordlux udendørslampe med sensor som skal tænde og slukke automatisk.

I den seneste tid har jeg oplevet at når den tænder slukkes den ikke automatisk igen.

Men skal slukke via stikkontakten og tænde igen, så fungere den igen.

Det virker til at sensor er ved at stå af.

Er det fordi dens levetid er ved at rinde ud ,eller kan der gøres noget ved den.

Tak på forhånd.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror faktisk ikke der kan gøres noget ved det. Men det er dog et forsøg værd at dreje et par gange frem og tilbage på den knap der stiller tiden. Hvis den potentiometer der sidder inde i styring har mistet forbindelsen, kunne det blive ok hvis den får lidt motion. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hvis elmands råd ikke virker, er der den mulighed at få udskiftet elektronikenheden. Den kan din installatør skaffe. Spørgsmålet er så om det er billigere at skifte lampen. Det afhænger af prisen på lampen.

fase
Hej
Jeg har en Nordlys Blokhus, som efter et års fejlfri funktion, pludselig en morgen lyser konstant og brummer meget højlydt.
Hvad skal man tænke om det?
Skal man ud at kæben ny eller kan man skifte sensoren (tænker at det er den er skurken)

Du har den mulighed at købe en lampe i jemogfix og skifte den eller købe en sensoren hos en installatør og selv skifte den. Måske er det det billigste at købe en lampe i jemogfix.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis