Gulv konstruktion til skur

Hejsa,

Jeg overvejer at bygge et skur. Dog er jeg i tvivl om gulv konstruktionen og punkfundamenterne

Det skal være ca 3x6 meter i plantegning - skal der laves punkter for hver meter eller ?

Vedr. Gulv - kan jeg grave 30-40 cm af, rette af med sand, lægge 150 mm sundolit/flamingo på, sand på til fliser... vil det holdet det tørt`? 

Der kommer også 100 mm isolering i væg´/loft..


Lad mig høre om mine tanker er helt dumme


Mvh.

Peter




Mvh.
Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå punktfundament for hver max. 2,0 m. Det vil for dig betyde 8 punktfundamenter + ekstra ved dør.

  • Sørg for lange punktfundamenter, således at du kan grave ca. 30 cm. ned mellem dine punktfundamenter og "randisolere" mellem disse - også med flamingo. Hvis du bruger korte punktfundamenter resikerer du at et stormvejr på et tidspunkt "fjerner" dit skur.
  • Jeg ville nok støbe et gulv i 10 cm tykkelse for at være sikker på at undgå fugt. Men hvis du ikke har problemer med vand, vil jeg tro at fliser er ok, evt med plastdug (fugtsikring) under.

Søren O

Hej Søren,

Tanken er at jeg ikke vil støbe, da jeg synes omkostninger går al for hurtigt der - selvom det vil være det bedste.

Men vil det være spild af penge også lægge flamingo/sundolit plader, sand/fliser oven på? Som jeg kan forstå vil de kunne tage en del af den opstigende fugt?


Pft.

Peter




Mvh.
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis