Gulv konstruktion til skur

Hejsa,

Jeg overvejer at bygge et skur. Dog er jeg i tvivl om gulv konstruktionen og punkfundamenterne

Det skal være ca 3x6 meter i plantegning - skal der laves punkter for hver meter eller ?

Vedr. Gulv - kan jeg grave 30-40 cm af, rette af med sand, lægge 150 mm sundolit/flamingo på, sand på til fliser... vil det holdet det tørt`? 

Der kommer også 100 mm isolering i væg´/loft..


Lad mig høre om mine tanker er helt dumme


Mvh.

Peter




Mvh.
Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad jeg ville gøre: punktfunda pr 1.20 m, grave ud ca 30 cm. Lægge dug for opstigende fugt. Lægge rem mellem punkterne og nedgrave eternit"strimler", ca 30 cm for uønsket besøg af smådyr. Derefter spær mellem remmene pr 60 cm. Ovenpå enten et trægulv af terrassebrædder eller høvlede forskallinger. Bruger du forskallinger, skal spær ligge tættere. Du får ikke noget ud af Sundolitpladerne, med mindre du opvarmer skuret. Med udgravningen under gulvet får du ventilation.


 

Du skal kun bruge dampspærre hvis skuret bliver opvarmet ellers vil det have den modsatte virkning og du vil/risikere at få problemer med råd og svamp. Tommelfingerreglen er "ingen opvarmning = ingen dampspærre"

men uldal skriver at lægge en dug?

Eller tænker du mfrost at lave det bed flamingo nederst, så sand/fliser på`?


Mvh.
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis