Bilsubwoofer forebindelse aktiv sub til radio. Fatteringenting.

Jeg vil gerne forbinde: 

Radio Sony CDX DAB 500U

SUbwoofer Alpine Swe 1000

Sony radio fungerer med de inbyggede højttalere i min Renault Kangoo. 

SUbwoofer er forbundet med 

1 .batteri (Gul ledning)

2.  En remote så man kan justere bass og volumene

3. Jord. (sort ledning)

4. RCA stik til radioens højttaler udgang. 

5. Ikke forbundet blå-hvid hvis ledning der hedder "remote on" Der er en indgang påbagsiden af SOny radioen der hedder remote in. Så det er jo logisk men stikket passer ikke.  Det er visst den blå hvide ledning der tænder subwoofer fra radioen. 

Ny DABradio og den skal forbindels til aktiv-subwoofer. 

Der er en installations manual https://www.sony.dk/electronics/support/res/manuals/Z011/Z011427111.PDF


Bornholm er et dejligt sted.
Jeg vil gerne forbinde:  Radio Sony CDX DAB 500U... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er stadig lidt usikker skal jeg klippe her? ledning i højre side er fra subwoofer. 


Bornholm er et dejligt sted.

Mange tak, så er blå-hvid fra radioen forbundet med Subwoofer, den siger lyd men dette er bare summen og brum. Deter ikke musik. ANyways den får strøm i al fald. 


Bornholm er et dejligt sted.

Ja så mangler der bare et phono kabel mellem radio og forstærker


Elektronikteknikeren

Nej men en aktiv sub har jo indbygget sin forstærker, så du skal stadig have liniesignal fra radioen ført over til subbens indgangstermimaler


Elektronikteknikeren

Yup så der er RCA kalder som gør dette. Tykke ret dyre kabler som jeg mangler at teste. Lyden på SUBWOOFEREN er helt elendig. Manualen siger den skal forbindes således:  (https://www.manualslib.com/manual/1...e=9#manual )


Man kan måle på RCA kabler med et multimeter har jeg forstået. ? 


Bornholm er et dejligt sted.

Subwooferen spiller med PC som lydkilde forbundet med bilens batteri og stel og radioens blå-hvide tænd sluk kabel.  Volumen er bare alt for lav. Jeg har testet med et andet sæt RCA.   


Bornholm er et dejligt sted.

Du skal muligvis justere/aktivere RCA udgangen på din radio


Elektronikteknikeren

Du har fat i noget Gregerren men subwoofer har stadig svag lyd når jeg spiller med PC musik input. 

Der er mange funktioner som står i manualen men som jeg ikke finder ved at navigere på radioen, manualen skriver ikke noget om hvilken model Sony DAB radio de taler om. Denne radio kan åbenbart drive en subwoofer som ikke har egen forstærker ombord i teorien i al fald.  Funktionen "Rear /sub" står i manualen men jeg finder den ikke på selve radioen. Her kan man "Switches the audio output "SUB OUT" (subwoofer) lyder lovende men jeg kan ikke navigere hen til den funktion. 


1. Pres Menu, rotate control unbtil "SOUND" appears skriver de i maunalen  PÅ selve radioen står der ikke "SOUND" men "SET SOUND"

FUnktionene "Set F/R pos" handler om for og baghøjtalere, sætter jeg baghøjtaler på Max dør lyden helt. Sætter dne på midten kommer fronthøjttaerne på igen. 



Bornholm er et dejligt sted.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis