Bremsepedal synker

Har ordnet bremser på VW transporter.

Først skiftede jeg klodser "kun" bagpå da de var slidt helt helt ned.
Havde ikke ny skiver.
Bemærker så 1 at kalibrene bagpå er noget ahhh 2. den synker i bremsepedalen (kun når motoren kører)

Får skaffet stumper nye skiver, nye kalibre, nye bremseslanger og nye klodser igen altsammen bagpå.

Bremsepedalen synker stadig.

Forhjulene er fine næsten ny skiver og klodser.

Derfor skifter jeg Master cylinderen.

Lufter mastercylinderen ud.

Og nu!


Den synker sørme stadig i bremsepedallen?

Den mister ikke bremsevæske og det er kun når motoren kører den synker.


Nogle gode forslag?



7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du udluftet bræmsesystemet? Der må ikke være luft i, det giver sådan en mudderpedal.


Elektronikteknikeren

Hvis man trykker på bremsepedal medens man starter motoren bør den synke. Det indikerer at vacuum forstærker træder i funktion. Men den skal naturligvis ret hurtigt blive fast og kontant at træde på. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeps.

Dog har jeg ikke udluftet kalibre efter jeg skiftede hovedcylinder.
Her udluftede jeg kun hovedcylinder.

Men hovedcylinderen er jo også højeste punkt 

Du skal udlufte dine kalibre. Der kan gemme sig meget luft i dem


Elektronikteknikeren

Ved bremser er det ikke som ved varmeanlæg at luft samler sig i højeste punkt. Det er meget tynde rør og det går op og ned derudaf. Så jeg ville udlufte hele systemet igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis