miele softtronic w5825 - Fejl i vandtilløb

Jeg har en miele softtronic w5825 vaskemaskine, som har udfordret mig på det sidste. I en periode har den meldt "Fejl i vandtilløb" når den når til sidste skyldning ca. 20 min før programmet er helt færdigt. Man har så kunne slukke maskinden og køre et "Expres 20" program på 20 min. Men da det gik fra at være en fejl der opstod med mellemrum og "Expres 20" programmet også blev afbrudt, er jeg så gået i gang med en større fejlfinding. Som man kan læse er jeg kæmpet mig længere og længere ind igennem vandledningen fra hane til tromle. 

1) Jeg har udført rengøring og vedligeholdelse som set på side 38 i brugsvejledning: https://www.miele.dk/pmedia/ZGA/TX2070/9494010-000-00_9494010-00.pdf

2) Jeg har tjekket tilløbsslangen for knæk og gennemløb - ingen umiddelbare problemer!

3) Jeg har først afkalket og senere udskiftet magnetventilen uden den store forbedring.

4) Jeg har afkalket pumpen der sender vand ind i brusepladen over sæbebakke uden den store forbedring.

5) Jeg har afkalket bruseplade uden den store forbedring.

6) Jeg har tjekket den slange der går fra brusepladen direkte ned i tromlen (så vandet løber ned over lågen) - ingen umiddelbare problemer!

7) Jeg har afkalket sæbeslange (som dog var godt sat til med kalk) dog uden den store forbedring.


Nu er jeg løbet tør for idéer! Er det noget helt andet det handler om??? 


Jeg håber der er nogen der kan hjælpe - det er nemlig en ganske god maskine, og jeg har svært ved at acceptere at den ikke kan laves (...og jeg er endnu ikke klar til at betale mange penge for en reparatør). 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der sidder en føler som måler vandtilførslen, og hvis det ikke går hurtigt nok, går den i fejl. Kan ikke huske hvor den sidder uden et billede, det er lidt længe siden jeg har rodet med det.

Har du tjekket din pressostat, den sidder foran og er sådan en sort en med en tynd slange ned til karet, der kan trykkedlen være fyldt med slam.


Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis