Kommentarer til projekt: hjælp til dc

Her samles kommentarer til projektet: hjælp til dc

Kommentarer vises både her og på projektet.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dit diagram ser ud til at virke hvis du kun taler om start boost. Jeg synes dog at de 12 volt til at styre det hele med burde komme fra det her arrangement. Til syneladende kommer det et andet sted fra. 

Der må jo så bygges noget mere på hvis det også skal kunne teste andet. 

 Men jeg kender ikke relæer på 300 A dc som har skifte funktion. Men den type som sidder i eltruck kan godt klare strømmen, men så skal du opbygge det med relæer som kun har slutte funktion.  Det kan gøres med 3 relæer ( hvis du kan nøjes med det ene batteri ved 12 v ) og en drejeomskifter til styring af dem. Skal begge batterier med ved 12 V må der skulle bruges 5 relæer. Jeg skal gerne tegne et diagram i aften.

Jeg ved ikke hvad du mener med emote i denne forbindelse, oversættelse lyder " etimidere"



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har du overvejet en lavteknologisk løsning nemlig sætte de to 12v akkumulatorer i  serie og købe en 24V lader til 24 V. Det vil nok være billigere end at købe relæer og bygge det sammen.


fase

Jeg har tegnet den men kan ikke få den kopieret ind- Det må jeg øve mig på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu har jeg selv fundet ud af det. Tak for hjælpen ellers

relæb 4 12v                33kr pr stk                   dkk 132 biltema
Blinkrelæ 24v                                            dkk 117,90 bildeleshop.dk
relæb 1 12v 300a                                         DKK 217.42 ebay
kontakter 24v dc on off on BLINKLYGTER                   dkk  20.00 dkvolt.dk + post
kontakter STOPLYGTER            10 kr pr stk             dkk  60.00 dkvolt.dk + post
kontakter BAGLYGTER
kontakter STOPLYGTER
kontakter POSITIONSLYS /NUMMER PLADELYS/ siden lys

kontakter arbejdslys

Er du sikker på at de nævnte relæer kan føre mellem 300 500 A, eller skal det ikke bruges som starthjælp?


fase

starthjælp  lastbil

Den tegning fatter jeg ikke noget af, men det er jo også lige meget når du har fundet ud af det. Husk sikringer i kredsløbet på de mindre strømme, akkumulatorer har enorm energi indhold som de kan brænde af ved kortslutning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis