Ulovlig gas installation?

Min søn har lige overtaget en lejlighed, hvor den ene køkkenskuffe ikke rigtig vil lukke. Det viser sig, at det skyldes, at der i bunden af skabet sidder en gastilslutning til et dropinette.

Sælger hævder, at installationen er foretaget af autoriseret VVS-mand - og dermed lovlig.

Jeg undres over, at det er lovligt, at lave en installation, hvor flexslangen konstant bliver påvirket af skuffen, hver gang man forsøger, at lukke den. Jeg tænker, at slangen over tid vil blive "stresset" og dermed foreligger der en mulighed for et gasudslip?

Umiddelbart ser det ud til, at der tidligere har været monteret et gaskomfur og, at man ifm renovering af køkkenet, blot har taget slangen fra dette komfur og tilsluttet til dropinettet.

Er min bekymring ubegrundet, eller hvad siger eksperterne?

Se vedhæftede billeder.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du synes vel i bund og grund heller ikke selv, at det er rigtigt. Selvfølgelig skal slangen ikke på nogen måde stresses af, at en skuffe ikke kan lukkes. Så få en autoriseret til at se på sagen og give en løsning på problemet. Der er tit 16 mm bag bagklædningen, som er beregnet til installationer. Prøv at få flyttet installationen om bag bagklædningen.


fase

Nu kan jeg ikke helt svare på hvad der er lovligt eller ej, men kan supplere med lidt info af egen erfaring. Jeg har fået lavet en lignende gastilslutning bagerst i et skab med skuffer. Gasmanden målte skuffedybden og skabs-dybden, for at være sikker på at den ikke ville gå i mod gasledningen.

Røret sidder ikke så pænt, så kunne godt have min tvivl om det er lavet af en autoriseret. Men kan du ikke bare bøje røret op, så det ikke fylder så meget?


Morten

den ser ikke hel aut. vil forestå. en nyt ballofix til gas, det lign. en til vand. og en ny kbh. slange. jeg har aldrig set sådan en gasslange før, og jeg har sat en del op. og lige rette regulatoren til, så der er plads til skuffen..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis