Start og slutning af carportbyggeri

Hej LDS'ere, fagfolk m.m.

Jeg skal lave en fantastisk flot carport som jeg har fået "fredes have" til at tegne, men har lige et par spørgsmål.

Carporten skal være 6.5m bred og 8.37m lang, der skal vare skur i bunden og i den ene side af selve carporten skal der være en "garage" til min mc.
Stolperne skal være 125x125mm og være synlige mellem klinkbeklædning.
Billeder/tegninger kan mailes hvis i skriver til mig (det er nemmere af hjælpe hvis man kan se hvad problemet er)

1. Hvor store remme skal jeg bruge hvis der på det bredeste sted er 3m mellem stolperne ?, og skal en evt. remsamling være over en stolpe eller imellem 2 stolper ?

2. Skurvægge
Jeg havde tænkt mig at konstruere væggene således:
-Klinkbeklædning i lærk
-Vindtæt pap
-45x95mm regler med 100mm isolering
-Dampspærre (måske, men skuret skal ikke permanent opvarmes)
-12mm krydsfiner

.....men nu har jeg hørt, at der mellem klinkbeklædningen og det vintætte pap skal være en "klemliste" på 25mm pga. vindcirkulation, det bliver et problem, da stolperne skulle være synlige, vil det sige, at der ingen anden udvej er end at vælge 150x150mm stolper ?

3. Hvordan konstrueres en dobbelt revledør indvendigt ?, den skal være mellem 2 stolper hvor der er 2m imellem, er det for voldsomt ?

4. Hvilket betontag er at foretrække, IBF, Benders, B&C eller et helt andet ?, og vil det være en fordel at vælge et tag der skal bruge undertag eller bare vælge de der Danflock sten (sten der skal understryges er udelukket)

5. Er der nogen her der har erfaring med at lave de der etagesternbrædder, hvis der er, og du bor på midtsjælland, så er du velkommen (hvis du har tid i 2. uge af november, for der kommer spærene), så kan du jo give en lille hånd med taget også :lol:
Du får mønt for det, bare rolig 8) , du skal bare være god til dit håndværk, for jeg er blevet skuffet et par gange af folk som jeg regnede for proffessionelle.

Det var vist alt, jeg skriver igen hvis der kommer flere problemer.
Tak for LDS.dk, guds gave til fumlefingrede handymen som mig selv :lol:
Hej LDS'ere, fagfolk m.m. Jeg skal lave en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra njord

ÅHHHH der håber jeg du husker galt Milton.. Unduline pladerne er nogle bløde bølgeplader... Personligt vil jeg ikke anvende dem overhovedet. De er for grimme og underlige !!

Men et undertagaf en masonite eller huntonit er bestemt også en mulighed, det er billigt og meget stabilt, men husk at vende dem rigtigt... Og husk at de fåes i forskellige størrelser når du bestiller. Jeg har selv fået nogle i en uhensigsmæssig størrelse, men det var lørdag formiddag og jeg skulle bruge nogle plader her og nu :oops: .

http://www.dlh-byg.dk/mansonit.pdf eller http://www.rindom.dk/3_1_huntonit_generelt.htm

Det eneste minus er at det kan være sværere at få klemlisterne til at ligge rigtigt, altså oven på spærene.



Jeg bruger den selv i mit brændeskur, tækket med tegl, men med en for lav hældning !! Hældningen er blevet som den er pga pladsen og materialerne som den garage brændeskuret er bygget op på siden af.

Ja der kan være en risiko for at der kommer lidt vand ned... men risikoen er overskuelig og kalkuleret !

Masonitten har så også den fordel at man ikke så nemt kommer til at prikke hul i den.

Men er tilgengæld lidt sværrere at lave ved tagfoden. Her er en alm undertag langt lettere. Efter min ringe erfaring !

Venligst Njord biggrin


Hej Njord :oops: :oops: :oops:
Du har helt ret det er den grønne masonite og den blanke side skal vende ud af har lige set det da vi laver tegltag i Nexø
jeg undskylder misinformationen mht.navnet

mvh.milton
Hej CSA

Jeg tror egentligt ikke jeg har misforstået noget, den med at udnytte overetagen til et stort koldt opbevaringsrum var bare en opfordring til at du for ganske få ekstra kroner kunne få et fantastisk rum hvor du kan have alt det der ellers vil komme til at fylde i dit MC skur...

Jeg kender det fra mine naboer der har alting til at stå ude omkring i haven hele vinteren fordi de ikke har fået tilstrækkeligt opbevaringsplads.

Personligt har jeg ca 25 kvm eksta opbevaringsplads som måske har kostet 5000 kr ekstra. Gulvet er lavet i 25x100 forskalling. det er billigt og helt fint til et gulv i et opbevaringsrum. Lidt lys på loftet og nogle hængsler til lemmen i gavlen og en loftstrappe og et gavlvindue ( luksus ).

Kortsat ganske lidt ekstra i arbejde og investering men en masse ekstra plads og muligheder senere, du vil ikke fortryde..

Og til Anjins-Honey, Jo jeg har da nogle billeder... jeg vil sætte et par ind senere, billederne ligger på en anden maskine end den jeg er på nu !!

Venligst Njord biggrin

Til Njord!
Jeg tror du har misforstået noget, jeg skal ikke have rum ovenpå carporten, men derimod skur bagerst i carporten samt mc-skur i den ene side af carporten der går helt frem til fronten af carporten.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis