Pex-dåse placeret for tæt på radiator - løsning?

Jeg har monteret pex-rør og dåser i væggen i min kælder til tilslutning af radiator. 

Desværre er dåserne placeret med ca. 1 cm for kort afstand. Dvs. når jeg har monteret nippelrør og termostat i den ene side, så kan jeg ikke dreje nippelrør med vinkel forbi forskrivningen i den anden side. Jeg gætter på, at jeg mangler en cm for at projektet kunne lykkes på almindelig vis. 

Er der nogen som har et godt forslag til en løsning, som ikke består i remontering af pex-dåser eller indkøb af smallere radiator. 

På forhånd mange tak.


Lasse
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

radiatorland i kbh, laver radiator spring. i 1/2" fra 1cm op til 6cm. en livs reder i mange tilfælle

Ja, et billedet siger jo mere end tusind ord.. 

Ignorer flexslangen, det er blot en måde at sikre varme i hytten ind til jeg lige finder ud af hvad der kan gøres.


Lasse
Dan1982 skrev den 16-09-2017 19:57:03

radiatorland i kbh, laver radiator spring. i 1/2" fra 1cm op til 6cm. en livs reder i mange tilfælle

 Tak Dan, det tror jeg er løsningen, så må jeg lige have målt mig frem til om det skal være 1 eller 2 cm. 


Lasse

Blot for helt at lukke den, så vil jeg bare sige tak for hjælpen og sende et billede af, hvordan det endte. Det blev både til et radiatorspring og til et en radiatorforskydning med teleskop-funktion. I betragtning af, at det er en kikser, synes jeg faktisk, at det er blevet meget pænt. 


Lasse

Ja det er en fin redning


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis