Ny Fuga passer ikke i indmuringsdåse

Jeg er kommet i noget af et bekneb. Skulle skifte nogle gamle kontakter og afbrydere til nye Fuga. Det går fint med både enkelt- og dobbelt stikkontakt, men da jeg skal montere afbryderen til lampeudtaget, så passer den simpelthen ikke i indmuringsdåsen 😢

Den er liiiige en snas for stor?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er vist en gammel NES indmurings dåse. Det firma var i mange år konkurenter til Lk ( dem som laver fuga) Du må nok have den hugget ud og så sætte en ny i. Den kan mures ind med modelgips, så størkner det i løbet af 15 minutter. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tror faktisk der står LK NES  i den.

Det er NES afbrydere (store firkantede med lille firkantet trykknap) der sidder i.

Smide nye dåser i er dog nok lige over mine evner, så skifter tilbage til NES kontakter hele vejen rundt.

Tak for hjælpen.

Hvor meget for stor er den nye? Hvis det kun er en lille smule, så vil jeg tro du kan få plads til den gamle (før 2016) fuga-model, som er mere rund og mindre bagtil.

Ved ikke om de kan købes fra ny mere, men de kan fås brugt (med ny tangent, så man kan ikke se at de ikke er nye): https://www.genbyg.dk/view.php?temp...prod=65058

jenshøj skrev den 16-09-2017 18:02:08

Hvor meget for stor er den nye? Hvis det kun er en lille smule, så vil jeg tro du kan få plads til den gamle (før 2016) fuga-model, som er mere rund og mindre bagtil.

Ved ikke om de kan købes fra ny mere, men de kan fås brugt (med ny tangent, så man kan ikke se at de ikke er nye): https://www.genbyg.dk/view.php?temp...prod=65058

 Havde overvejet det, og det er da et forsøg værd!

Mener dog bare ikke at nye tangenter passer på de gamle fuga.

Glemte helt at svare på størrelsen; Det er SÅ lidt de er for store! Så nu bestiller vi en brugt på genbyg, og ser om ikke vi er lidt heldige 😎

Annonce

Tangenter til den nyeste model passer ikke på den lidt ældre model. Men der kan købes reservedels tangenter til de lidt ældre. Hvis du har en tangent og ramme der ser lidt trist ud kan du lægge den i grundrens blandet med vand 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for de gode svar!

Jeg har bestilt en brugt afbryder, i håbet om at den går i hullet, så jeg slipper for at skulle skifte små 12 indmuringsdåser 😛

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis