Revner i klinkefuge

Har opdaget et par revner i min brusekabine. De er i hjørnet en halv meter fra gulvet og op samt 10-15 cm mellem gulv og væg. De er ikke breddere end en negl kan komme ind. Men vel nok til at vand kommer ind. Jeg vil fylde revnerne ud. Alfix fugemørtel fåes kun i 5 kg. Det er temmeligt meget til den lille reparation. Fugerne er hård fin cement. Findes der andre produkter i mindre mængder, som kan fylde revnerne ud?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det  er hjørnefugerne, vil jeg helt klart bruge en silikone fuge, tec7, bla alfix har en fugepatron med farve tilsvarende deres fuger mm. Der for stor belastning i hjørnerne til almindelig cement fuge, det skal være en elastisk fuge for at opfylde de nye krav. Skrab den gamle ud og i med en ny

Ja, det er hjørnefugerne både en lodret og vandrette. Ved heller ikke hvorfor man ikke har gjort det rigtigt. Toilettet er der dog brugt hvid silikone. Men hvad kan jeg skrabe den hårde cement ud med?. Jeg skulle nødig beskadige klinker og den underliggende vådrumsmembran. Hvad bruger du?


 

En "Fein cutter med passende kling og tolmodighed og høreværn 👍

Eller hvis fugerne ligger godt tilbage, kunne Man fjerne det løse og rense godt af . Og ligge en tec7 fuge uden på og lade den dække bredere end den gamle fuge

Ok. Tak. 

jeg prøver at få fat i sådan en maskine og noget kvalitetsfugemasse, og krydser fingre for det lykkedes og holder vandtæt.


 

"Alfix fugemørtel fåes kun i 5 kg." 

Det er rigtigt. Til gengæld koster det også kun 110 kr INKL moms. Vil du gerne købe det gramvis? Sidste chance for at komme af med 1-øren var 01.April 1973. Forhandleren skal også have løn for besværet. Måske har din nabo halvdelen af sin 25 kg sæk stående. 

Hvis du pletreparerer kan du se pletterne bagefter. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis