Montering af håndtag på lågen til indbygningskøleskab

Jeg har et dejligt indbygningskøleskab og ønsker ikke nogen køkkenlåge udenpå - det er fint som det er med den hvide flade. MEN så mangler der jo et håndtag. Er der nogen der har en idé til, hvordan jeg monterer et håndtag direkte på køleskabslågen, uden at den tager skade? Kan man montere et håndtag uden at der er monteret gevind inde i lågen? Køleskabslågen er tyndere end de fritståendes (20mm tyk). Jeg er ikke så kritisk med, hvordan det ser ud. Er bare træt af af bruge fingerspidserne til at åbne køleskabet med. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har et dejligt indbygningskøleskab og ønsker... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Brug metoden, som Ikea foreskriver, til montage af frontpladen. Det er selvskærende skruer. Selv tunge fryseskabsdøre har greb, der er monteret med et par små skruer.

Du skal blot finde et greb, der monteres på siden, men "drejer" ind over fronten.

Der findes bla til Gram skabe en rustfri skinne, der skrues på siden og går fra top til bund. Det er en solid løsning.


 

Elektrolux har også håndtag, som skrues fat med skruer på siden og drejer ind over fronten. Ikea har køleskabe, hvis håndtag monteres på siden og går ind over fronten. Det er ikke sikkert at begge skruehuller passer, men jeg tror det kan bruges. Om det fås som reservedel, ved jeg ikke. 


fase

Fabrin, hasarden er, at der ingen huller er. Skabet er beregnet til en ekstra front, som monteres med vinkelbeslag bag på "ekstra"pladen og ind i siden på lågen. Som mont. anvisning viser,skal man bore et tre mm hul max 30 mm ind, så alle greb burde kunne monteres.

det jeg nævnte, måske var mest stabilt var:

https://www.nettoparts.dk/shop/haan...7756p.html


 

Med en pris på 600 kr. ville jeg spørge hos Ikea, hvad en låge til et indbygningsskab, som er forsynet med håndtag, ville koste. Men ellers er gribeliste fra Gram en god løsning.


fase
Annonce

Hvis I vurderer at selvskærende skruer kombineret med gram håndtag kan holde,  så går jeg i gang. Jeg har selv haft de overvejelser,  for jeg har et ekstra køleskab i kælderen med netop dette håndtag. Men det med at der ikke var gevind i lågen gjorde mig usikker. Så det er bare tre selvskærende skruer, der skal indkøbes. Tak til alle for gode råd!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er der ikke skruer til håndtaget, du tager håndtaget fra


fase

Hvis skinnen er i fuld højde, ville jeg nu tage 4-5 skruer. De aflaster hinanden når du flår lågen op efter mere øl!


 

Man kunne også lime håndtaget med noget Araldit. Slib kontaktfladerne, snør lim på og skru de tre skruer i, så sidder liste fast. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis