Vandvarmer. Hvordan er det lige?

Mit kolde vand er 4 grader varmt.

Min Metro vandvarmer er fyldt med 60 L 55 grader varmt vand.


Hvis jeg forbruger 30 L varmt vand, så må de resterende 30 L varmt vand i vandvarmeren blive blandet med 30 L 4 grader varmt vand. Korrekt? Herefter er de 60 L nu kun ca. 30 grader varmt ? 

Eller er der en mekanisme i vandvarmeren der faktisk sikrer at man har hele 60 L med 55 graders varmt vand?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mit kolde vand er 4 grader varmt. Min Metro... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu giver det mening Så el-patronen er bare vandvarmeren i sig selv, og som kun går igang hvis "koldtvand tilgangen" ikke er varm nok. Skrevet så selv jeg forstår det. Tak elmand.

Allersidste spørgsmål sniger sig på. 

Luft til vandpumpen leverer varme til 60 L vandvarmer samt gulvvarme i mindre hus med 2 personer i husstanden. Jeg har ikke gulvvarme på hele sommeren, og det er ret beskeden hvor meget varmt vand vi bruger. 

- Mon det er mest økonomisk, at have varmepumpen til at varme vandet eller bare lade vandvarmeren klare det selv ? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når den er split, er den sikkert programmeret til at:

ved temp. A stopper alt opvarmning,
ved temp. B slukker el-opvarmning,
ved temp. C starter varmepumpe opvarmning,
ved temp. D starter el-opvarmning.

Setpunkterne kan f.eks. være: A=57°C, B=55°C, C=53°C, D=50°C.


 

Det er mest fornuftig med varmepumpen. Den laver 3-5 gange så meget energi som den forbruger, og er især effektiv om sommeren. Elpatron laver præcis den energi den bruger, så resultatet bliver ca. 1/4 strømforbrug med varmepumpe. Altså Hvis det kun er det varme vand vi taler om. Så du kan nok få råd til lidt komfort til at varme jeres bare fusser også om sommeren.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

vil du betale lidt mere, kontra det slid der er på maskine. i sidste enden er dele til maskine nok dyrere end det du skal betale extra til og gå over til ren el om sommeren.

Annonce

Hvad hedder dit anlæg ? -Og Hvor gammelt er det ?   


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Jeg er ret uenig i den udlægning med at spare på varmepumpen. Man kan overhovedet ikke sige at den holder længere ved ikke at være i brug i en periode hvert år. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

nej, ev elmand. men du kan heller ikke sige det modsatte.. det er bare det man skal tage med i overvejelserne

Anlægget består af Panasonic WH-SDC07H3E5 indedel
og UDO7HE5 udedel, En Panasonic 50 ltr bufferbeholder samt 110 ltr. Metro vandvarmer incl
varmtspriorteringsstyring.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

varmepumper har ikke godt af at køre opvarmning når udetemperaturen er over 21 gr. C , derfor bruger man nattens kølige timer til at opvarme brugsvandet .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis