Hvad gør man så? Når Falck ikke mere vil?

Jeg fandt jo ud af at mit Falck abbonnement er opsagt af Falck! Også det til husdyr, så jeg blev simpelthen så rasende, at jeg også opsagde mit sygetransportabbonnement. (DEt er også kun 2000 kr- så Falck: Rend og hop!)

Men jeg har jo stadig brug for, at hvis Mukkebikken har opgivet ævred, så er der noget, der hedder SOS? Vejhjælp. Er de pengene værd?

Med kattene, der er en ny dyrlæge kun 10 km herfra. Så, der kan jeg jo selv køre til. Men jeg vil hellere bruge de gamle. 18 km herfra. Og nu kan man ikke få en taxa- der ellers kostede 600 kr. Der er kun flextransport- og de kører ikke med dyr!

Mvh

Tine


Mvh
xpinny
Jeg fandt jo ud af at mit Falck abbonnement er... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg hader langtfra katte eller nogen anden form for dyr. Jeg har faktisk lige betalt 500 kr til dyrenes beskyttelse, for en lille kat, der blev smidt ud af en bil, ud for vort hjem. Men din beskrivelse af dine problemer, lader kun - set fra min side - muligheden tilbage at flytte. At medbringe katte, der har haft så frit en tilværelse som du beskriver, ville være endnu mere problematisk. Derfor ville det mest humane være, at aflive dem.


 

Det kan du sådan set have ret i. Men hvem skal så aflive dem? Jeg kan stadig ikke få kræene transporteret til dr. dyr. Hvilket mit startindlæg i tråden sådan set omhandler.

Ja, det er ærgerligt, jeg burde for 22 år siden have indset, at vi ikke skulle bo på landet- og holde kat. Hvad jeg indså for 21 år siden var, at hvis man vil bo på landet, og ikke have fritløbende mus på køkkenbordet eller i skufferne- så må man have kat.

Det er kun 11 år siden jeg opdagede Falcks Dyreabbo- ellers kørte vi med taxi 600 kr! Men det var før finanskrisen- i dag kan jeg få Flextaxi (kører kun med førerhunde), og af de resterende selskaber- er der en, som er svær at få fat i.

Det er jo ligesom ikke et valg- jeg har! Ingen af os i husstanden har nogensinde taget kørekort (det er jo også 15 + kilo)- og en bil er endnu dyrere.

HVOR i en by ville vi forresten kunne bo med kattene?


Mvh
Pinny

 Arhhh - Pinny, vi skal vel alle tage en smule ansvar for eget liv. Der er rigtig mange steder i by og provins, hvor lejeboliger tillader et husdyr. (men sjældent en kennel) . Som du sikkert ved, forlænger en hund ens levealder, men for mange udlejere forkortes den, når de skal renovere gulve og inventar for mange 1000 kr ved fraflytning. Hvor fedt er det lige?? Jeg tager hatten af for de, der drager omsorg for vore kæledyr, men mener ikke andre/samfundet ligefrem skal være garant for vores valg. (Ellers kunne det jo ende i det rene "mit plastik mararidt" . Se denne kommentar med et glimt  øjet, og snak med nogle flinke naboer om dine udfordringer, så kommer løsningen selv.

Vh.Carsten 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis