Bosch eller Geminox gasfyr

Jeg skal have nyt fyr og kort sagt er jeg varm på Bosch Condens 5000 WT med indbygget VVB. En VVS'er anbefalede i midlertid en Geminox, som jeg aldrig har hørt om. Det er omkring 6000 dyrere end Bosch'en, men manden sagde, at Geminox var fantastisk, da det har rustfri stålbeholder, hvor Bosch'en er emaljeret. En ting, der er bedre ved Bosch er at det fylder noget mindre... Er der nogen, der har indspark, eller kender til Geminox?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi fik monteret en Geminox, for et par år siden.. vi har ikke haft gasfyr tidligere, men vi overtog et hus, med en ældgammel kedel, så det blev skiftet med det samme.. det er let at betjene, og fungerer fint, synes jeg.. servicen fra Gastech har været rigtig fin, der er blevet skiftet et par dele, uden omkostninger (kan ikke huske hvad) og rådgivningen har været rigtig fin.. 

Men det er jo svært at sige om et Bosch havde været et bedre bud😃


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

tag den billige, mange glemmer at varmtvandsbeholder skal efterset hver2.år og renset. og det bliver ikke gjort fordi man ikke kan komme til det med en indbygget. så efter en 4års tid, skal du bruge mere gas for og varme det samme vand op, på grund af til kalkning. så leve tid, for en effektiv vvb uden rensning er ca. 4 år.

 

Mange tak for begge jeres svar. Det lyder ikke så smart hvis VVB er færdig efter fire år. Jeg har kigget i manualerne til begge fyr, og det ser ud som om at VVB på Geminox'en er lettere at komme til, den sidder så at sige for sig selv under kedlen, bare i samme kabinet, hvor den på Bosch er gemt væk inden under andre komponenter. Hvordan renser man en VVB? Fylder den med Minuskalk over natten? Min Vaillant fra 1997 har aldrig været renset

man behøver heller ikke og rense dem, hvis bare man er indstille på og betale lidt mere på gas regning. så det bare anoden der skal skifte ind imellem, så vvb i tærer op indefra, der holder så den rustfrie tank sig lidt bedre. som sagt plejere man ikke og rense indbyg. man skifter den/fyret, p.g.a af tilgangs hulet ikke er særligt stort, så man kan aldrig rense det total. så man siger 10år+  ,i levetid. alt efter forbrug. ligesom man siger levetid på et gasfyr ca 16år efter forbrug. så når det ene heller andet går i stykker, så det byt til nyt. det er mekaniske rensning, til nød med syremaskine(dyrt) så mit råd, tag den billig, og køb ny når det er..  

Hej igen Vi valgte faktisk Geminox, da vi havde mest fidus til VVS'eren, og vi fik et godt tilbud på det Og der hører med 15 års tryghedsgaranti. Tak for input! Jeg skriver her hen ad vejen, hvis fyret viser sig at være noget møg

Annonce

puhh ha det er dyrt, de 15 års tryghedsgaranti koster ca 30000kr på de 15år. der kunne du have udskiftede fyret et par gange.

Tillykke med valget (hvad end det blev det ene eller det andet😃)

Vi havde en virkelig dårlig oplevelse med vvseren, der satte det op.. (han havde ingen interesse i at vejlede os i placeringen, og vi havde ingen erfaring med at få skiftet et fyr, så nu hænger det lidt i vejen.. og det er vel ikke sådan lige at flytte:-( ) men efterfølgende gode oplevelser med servicefirmaet (hos os hedder de Gastech, jeg ved ikke om det er de samme hos jer)

De har været hurtige til at reagere, og flinke og hjælpsomme..

Skriv gerne med gode/dårlige oplevelser😃


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Dan1982 Jeg ved ikke hvor man kan få et fyr til 15000. Lyhne1 det vaillant der sad hos os før sad også helt elendigt placeret så det fyldte hele fyrrummet nærmest. Det nye fyr sidder i hjørnet med færre synlige rør, og på sigt bygger vi et skab udenpå. Det er meget mere elegant end tidligere. Jeg ved ikke hvad det vil koste at rykke rundt på et fyr der allerede er installeret :-)

Og jo det er gastech 

Hej Rune,

I valgte Geminox, kan jeg forstå - er I glade for det?

Hvilken model er der tale om?

Mvh
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis