Vand i bund af vinduesramme

Når det regner, bliver der meget vådt i bunden af vinduesrammen. Udefra sidder der ellers en aluskinne på vinduet. Hvad gør man ved det? :) 

Når det regner, bliver der meget vådt i bunden af... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil nok bruge kunstig mahogni pasta, det fås på tube. Alternativ fint mahogni-savsmuld blandet op med vandfast trælim til en pasta. 

Ps. Har altid synes det er så synd at male flotte mahognivinduer og døre hvide men det er så min personlig mening.   

NB. Og så er der jo også det vedligeholdelse-mæssige aspekt. Især malet mahogni er problematisk fordi træet er særligt udsat for udtørring da det ikke kan olieres, mahognielementer skal generelt olieres når træets overflade ikke længere er vandafvisende.

Hvis du giver det almindelig udendørs maling er jeg ret sikker på en kort restlevetid. De skal have den korrekte mahogni olie behandling. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tror jeg har fundet et problem mere. Når man lukker vinduet, er vinduet længere inde end karmen udenfor. Dvs at der jo løber vand ned på karmen. Den har så måske heller ikke den rette hældning, så vandet også løber indad. 

Så planen må være at fjerne det rådne træ, genopbygge, og nye silikonelister på, og se om det er nok til at vindue og yderside af karm flugter. Men hvis ikke, hvad så?

Det er vigtig at det hælder udad, om det ikke flugter er ikek så vigtig, der trænger vand ind alligevel når det regner.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ramme og karm (samt glaslister) skal naturligvis flugte, så hvis det ikke decideret er en konstruktionsfejl, tænker jeg at tætningslisten (også kaldet Q-lon bånd) er en forkert anvendt type, der findes et hav af forskellige størrelser og udformninger. Så der er i hvert fald god mulighed for at finde en tætningsliste der "fylder" lidt mere.

Jeg har købt nogen D tætningslister, de virker lidt tykkere i det. Samt noget mørk kemisk træ. Så må jeg se om ikke det skulle hjælpe.


ev elmand skrev den 15-09-2017 20:47:24

Hvis du giver det almindelig udendørs maling er jeg ret sikker på en kort restlevetid. De skal have den korrekte mahogni olie behandling. 

 Det har været malet udendørs i rigtig mange år.. Mindst 20 hvis jeg skal gætte på noget (har kun haft huset 1 år). Og indendørs bliver det også malet snart - jeg synes simpelthen ikke om den mørke træfarve.

Mahogni skal i hvert fald males over en hel del gange selv med den bedste maling, bare så du ved det.    

" Det har været malet udendørs i mange år" Og ja - nu er de så delvis rådne   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-09-2017 17:29:59

" Det har været malet udendørs i mange år" Og ja - nu er de så delvis rådne   

 Der er så ikke noget råd, der hvor de er malet.  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også