Hul til DUKA One Pro 50

Hej!

Jeg er faldet over DUKA One Pro 50, som jeg meget gerne vil have installeret i vores nederste plan/kælder. Vores hus er bygget ind i en skrænt, så fra den ene side ligner det et etplans hus med kælder og fra haven et normalt to plans hus.

Jeg vil gerne have installeret DUKA i to af rummene nederst, men har en lille bekymring, som jeg ikke ved om er tosset, men kunne være dejligt og få 100% afklaret. Når disse 16-18 cm huller bores nederst i muren til apparatet med 1½ plans murværk over sig, kan man så være fuldstændig sikker på intet af murværket over hullerne sætter/giver sig med tiden?

Jeg har ikke et klap forstand på hvordan sådan en mur reagerer når man laver sådanne huller i den, om det fuldstændig lige meget, men derfor jeg spørger.   


Selvgjort er velgjort!
Hej! Jeg er faldet over DUKA One Pro 50, som jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er der nogle der vil dele deres erfaringer med jeres Duka one pro 50. Er i tilfredse? Og er der nogen der der har erfaring med hensyn til Radon? 


Soren
Tkmoeller skrev den 14-09-2017 11:53:43

Det sød musik i mine øre. Tak for afklaringen.

Nu nævner du selv hvordan det kan udføres. Jeg tænkte egentlig og forsøge mig med en hulsav ala den her, da jeg kan se i installationsvideoen fra Duka det umiddelbart er noget lignende de bruger. Tror du det vil gå?

https://www.elvvs.dk/p/viking-hulsa...irEALw_wcB

 Jeg har set videoen og er imponeret over hvor let de kommer igennem. Jeg har i anden forbindelse købt en viking hulsav 68mm til at "fræse" huller til indmuringsdåser i en murstensvæg. Det kunne det simpelthen ikke. Den kunne omtrent lave omridset og et par millimeter ind i stenene så måtte jeg finde et diamant hulbor frem. Min pointe er at jeg tvivler på at en viking hulsav er det rigtige værktøj medmindre din mur er lavet træ, pvc, gipsplader eller rustfrit stål.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis