Energi Termoglas

Hej!

Er der forskel på Energi Glas.

Grunden jeg spørger er at jeg er ved at ville sætte EnergiTermo ruder i mine forsatsvinduer, og i den forbindelse har jeg kikket på priser to forskellige steder.

Eksempel: 1000mm * 300mm

1. forhandler: 220 kr incl. moms

2. forhandler: 795 kr incl. moms
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har indtrykket af, at der er gået inflation i energiglas.

Hvis der er en metalfolie på glasset, så du kan ane en blå/grå farve så er det super-lavenergiglas, der kun lader varme komme ind og ikke ud.

Vi har selv "svinet" hele hytten til med dem, og det virker!. De er iskolde udenfor om vinteren i solskin og rimeligt varme indendøre.

Men sæt dem aldrig mod syd/øst hvis det er et soveværelse - det var vores lærdom. Man kan ikke holde ud at være i rummet når solen skinner, selvom det er køligt udenfor.

Mvh. JørgenE
Jeg har maaske spurgt forkert!

Mit enlige spoergsmaal er, er der forskel paa kvaliteten, paa forskellige maerker.

Og et andet spoergsmaal: Min antagelse er at der er forskel i isolerings evnen fra 14mm til 20mm, har jeg ret?
Jeg kunne godt taenke mig at bruge 14mm, da det skal bruges i forsatsvinduer paa mine gamle dannebrogsvinduer med enkelglas.
Hej

Du skal såmænd bare spørge til U-værdien på de enkelte typer ruder som bør være 1.1 med 18 mm mellemrum mellem glassene (måske 1,3 med 15 mm mellemrum).

Min pris for en sådan rude (U 1.1) vil være ca 350,- kr. incl. moms + evt. gebyr for småordre.
Overvej ruder uden metalskinne langs kanten når ruderne er så smalle, så minimere du kuldebroseffekten langs kanten. Disse ruder koster ikke meget mere end de alm. og så skulle de efter sigende ikke punktere lige så nemt.
Se mere på
http://www.termoruder.dk/
Og udregn tiobud på
http://www.termoruder.dk/bestilling.htm

Jeg skal lige nævne at jeg intet med det pågældende firma har at gøre og heller ikke har prøvet dem. S
Der er forskel på hvilken belægning der lægges på ruderne.
Men du bør kunne få et emisionstal der gør at du kan sammenligene de forskellige leverandører.

Men der er - kan være - forskel på hvordan de lægge denne coatning på glasset. Jeg har set nogle gøre det flot og andre hvor det er lettere tåget...
Dette kender jeg dog mest fra hærdede og bukkede glas, så ptoblemet er måske mindre for plane glas der ikke er hærdede.

Husk at vende ruden rigtigt så du får en effekt af coatningen.

venligts Njord 8)

MVH Njord
Annonce
Hej
Jeg sad lige og læste diverse indlæg med energiglas og ser det frarådes
ved soveværelsevindue i syd, er der nogle der har prøvet vinduerne hvor man kan få solglas i, jeg skal nemlig have skiftet mit gamle soveværelse vindue som vender mod syd, så jeg vil gerne høre nogle erfaringer tak

Lars K.
Hej

Jeg har selv en udestue med solafskærmende glas i både tag og sider + mine køkkenvinduer og det kan varmt anbefales hvis det er rum hvor solen varmer for hårdt.

Jeg har flere gange leveret Velux vinduer mod syd med solafskærmende glas.
Hej

Solen er der simpelt hen fra morgen til aften og der er bare meget varmt, så det må simpelthen være det jeg skal have, er det ikke dem hvor glasene er lidt mørke i det og bevirker det at rummet bliver mørkere, men under alle omstændigheder vil det være en lettelse hvis der ikker er så varmt når man skal til at sove.

Lars K.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis