Valg af kreditforening......

Hej med jer.


I forbindelse med et muligt boligkøb, har jeg et spørgsmål omkring valg af kreditforening...

Nemlig hvem der har et rimeligere forhold til bidragssatsen...

I mit tilfælde vil det formodentligt blive tale om en udbetaling på 40-60% af kontantprisen. Reelt en meget lav risikoprofil til kreditforeningen og dermed burde bidragssatsen jo også være miniimal.. Men er den nu også det.... renteprocent og kursen er relativt nem at forholde sig til, men bidragssatsen er noget mere variabel, og i øvrigt en faktor kkreditforeningerne "frit" kan skrue på også efter optagelsen af lånet...


Hvad kan anvefales af kreditforening?

PS. jeg vil sikkert gå efter et fastforrentet lån og gerne med en løbetid under de 30 år...


MVH Njord.


MVH Njord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke min opfattelse, at der er stor forskel i bidrag på et lav risikolån som dette.

Men prøv at spørge ovre på http://www.boligdebatten.dk/finansiering/ Der sidder nogen, som ved rigtig meget om emnet.

Beløbet du skal låne er nok også relevant, for at kunne give et ordenligt svar.

Har en bekendt der arbejder hos Nykredit, han siger nu hvor renten er historisk lav, hentes indtjeningen på bidrag og gebyrer, og ja kreditforeningerne tjener masser af penge, så er der jo kun en part til at betale.

Jeg har for øvrigt lige opsagt min aftale med kreditforeningen   


Vi prøver igen, i morgen --

Der er vist noget med at Nykredit/Totalkredit er begyndt og tilbagebetale en del af bidragsatserne kaldet "Godtgørelse"  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis