Afstive bordben, der giver sig i rosetten

Hej alle,

Jeg håber, I har gode idéer: Jeg er ved at bygge et spisebord ud af en 300mm tyk MDF-plade belagt med linoleum. På undersiden af bordpladen har jeg bygget og monteret en sarg, og i hjørnerne har jeg monteret disse bordben fra IKEA: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30264301/.

Bordet står næsten stabilt - dog giver benene mulighed for lidt "slip" til begge sider, formentlig på et par millimeter. Ikke noget, man mærker, når man sidder og spiser, men noget, der akkurat kan mærkes, når man sidder og arbejder ved det. Derfor vil jeg prøve at løse det.

Jeg tænker, at den lille ustabilitet hænger sammen med den måde, benene er monteret - de er skruet fast i den medfølgende roset (som i øvrigt sidder stabilt), og jeg tænker, at det er i selve samlingen mellem rosetten og benene, at benene kan give sig lidt. Derfor tænker jeg også, at den mulighed kan fjernes, hvis benene bliver stabiliseret og måske fikseret i forhold til hinanden - eventuelt ved hjælp af én eller anden form for tværstiver.

Så spørgsmålet er: Hvordan gør jeg det? Findes der én eller anden ting, jeg kan sætte i spænd mellem de to ben i den korte side i hver ende, som holder dem på plads i forhold til hinanden? Jeg tænker enten på en form for metalkryds som dem, man skruer på bagsiden af en reol, eller noget andet - hvor man kan regulere længden og spænde det fast om bordbenene? Eller skal jeg finde en helt anden løsning? (Helst én, hvor jeg kan beholde de nuværende bordben).

Jeg håber meget, at I kan hjælpe. På forhånd tak.


Paul
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis