Ekstra toilet på samme faldstammen?

Jeg har et toilet med afløb til en almindelig lodret faldstamme som kommer op af gulvet. Jeg kunne tænke mig, at etablere et toilet mere, i et rum umiddelbart ved siden af det eksisterende toilet. Altså to toiletter umiddelbart ved siden af hinanden - adskilt af en væg, og begge koblet på den eksisterende faldstamme.

Mit spørgsmål er, om jeg med en bøjning, bare kan lade faldstammen krybe (næsten) vandret langs gulvet, og om jeg på den måde, kan koble to toiletter til den samme faldstamme? Jeg forestiller mig røret løber i et hulrum i en kasse/falsk væg langs gulv og væg, og at jeg kan montere to klosetter med P-lås(bagudgående afløb), og koble dem på faldstammen bag væggen. Efter toilettet længst væk, skal der evt. laves en udluftning, som går over taget?

Nogen der ved om sådan et projekt er til at gennemføre i praksis?

Mvh Erik

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej der skal laves udluftning når dér er en faldstamme og du skal overholde min. 20promille fald men spørg en vvs det er nemlig hans område 


Madsfalck

Hvis de skal stå præcis bag hinanden er det måske lidt svært. Er der er rør langs gulvet nu (bag den falske væg) kan du jo koble et T stykke ind lige bag ved din nye toilet, som så står lidt forskudt. Så kan de godt køre sammen. 110 mm  rør og 2 cm fald pr. meter


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De skal stå ved siden af hinanden...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis