Ende til kabelskjuler?

Jeg er i gang med at sætte kabelskjulere op. Jeg har dog en skråvæg, og derfor skal nogle af kabelskjulerne skæres i 45 grader, hvilket vil resultere i, at enden på en af kabelskjulerne (altså hullet) vil kunne ses. Hvad gør man i sådan en situation? Kan man få en ende til den eller har I et andet godt fif?

Jeg er i gang med at sætte kabelskjulere op. Jeg... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, det jo også det jeg tænker, men der er ikke et eller andet kendt, smart trick, der lige kan fixe det?

Har overvejet at lime et stykke på for enden, men det ved jeg heller ikke hvor smart det lige er...

Måske du kunne fikse noget med en limpistol. Eller hvad med de helt små kabellister, som kun holder ledningen fast. Så bliver ledningen godt nok synlig, men ved kun at have lister på de lige stykker, kan du "ændre retning" og fortsætte med kabelliste efter retningsændringen.


Søren O

Jeg ville nok bare tage den fra det flade loft, og lige sætte den øverst på skråvæggen i stedet. Så er det bare at skære dem begge i 45 grader. Hvis dette ikke er løsningen for dig, så skærer du den på skråloftet i smig, så den slutter tæt til loftet. Herefter skærer du et hul i siden af listen, og støder den fra loftet ind til. Så slipper du for at lave et endestykke.

Din løsning ét ville være rigtig fin, hvis det ikke var fordi den anden ende af af skjuleren også skal forbindes til en anden skjuler, som skal sidde på det øverste loft.

Skjulerne jeg bruger er 10x10mm. Hvis jeg skærer skjuleren fra skråvæggen i smig med loftet, så vil det jo ikke kunne dække hele udgangen, som jeg har prøvet at demonstrere her:

Nu ved jeg selvfølgelig godt, at hvis jeg skar listen i smig, så ville den gå længere hen end på billedet, men hjørnet af skjuleren vil stadig kunne ses, da diagonalen jo er længere end bredden.

Annonce

Der er ingen andre end dig selv, som vil se det lille hul mellem de to "skjulere". Men du kan jo give det en klat akrylfugemasse, når du alligevel fuger langs kanalen - så er det væk.

Ofte synes jeg de store kanaler fremhæver ledningsføringen mere end de skjuler. De kan lige gå an i et hjørne, men når de som her vil komme til at sidde midt på væg og loft, så ser det mere klodset end pænt ud.

Jeg ville skifte den sorte ledning fra baldakin og hen til lampeudtaget til en hvid, og så sætte den i en tynd kanal som denne i stedet:

https://www.harald-nyborg.dk/p8103/...m-2-m-hvid

Kanalen afslutter du et par cm før hjørnerne, så du kan lave overgangen med en blød bue med ledningen.

Helt enig det man kalder kabelskjulere kalder jeg nogen gange kabel "fremhævere"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis