Støj igennem emhætte aftræk

Mit problem er at det larmer igennem mit emhætte aftræk. Dvs, at støj uden for huset går lige ind i køkken og den anden vej rundt. Køkkenet er lige ud til en vej hvor der ofte går folk forbi, så det er generende.  Dvs, at problemet ikke er larm når emhætten kører, men støj ind igennem aftrækket når den er slukket.

Emhætten er en billig model hvor motoren sidder i emhætten. Der er en lille klap ved motoren der lukket når emhætten ikke kører. Den er tilsluttet via en 1-2 meter isoleret slange ud til ydervæggen hvor der er hul igennem mursten. Der er ikke en rist for hullet, men blot et jerngitter med 10x10 mm huller  - så det forhindrer dyr i at komme ind, men heller ikke mere.

Nogen der ved hvordan jeg kan mindske  lyden igennem aftrækket? Vil det hjælpe at sætte en jalousirist for hullet i væggen? Eller skal der en anden slange på som dæmper?


mvh


Mikkel

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja en jalousirist vil dæmpe lyden væsentligt. Det svaret lidt til at lukke døren.


Søren O

Tak. Jeg starter med en jalousirist eller lamelrist og ser om det er nok - ellers må jeg prøve et kontraspjæld  eller en decideret Ventilationslyddæmper.

Til information så hjalp en jalousirist desværre ingenting.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis