gas brænder og lugt

Hejsa!


Jeg har bygget mig en " smelte ovn " i form af en stål spand og en varmebestandig støbe beton, og en gas brænder som varme kilde!


Problemet er når jeg ligger låget på så begynder det at ligge meget kraftigt af gas, som forsvinder igen så snart jeg fjerner låget!


gas brænderen er identisk med denne her: 


https://youtu.be/eO8NwseRxSA


hullet i låget er ca 5 cm i diameter


håber der sidder en som evt kan give et svar på hvorfor eller pejle mig ind på hvad der evt kan gøres!


på forhånd tak


kennet




hvorfor købe det dyrt, hvis man selv kan lave det billigt!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gaslugten skyldes helt sikkert der ikke kommer luft (ilt) nok til du får afbrænde alt gassen. Der skal med andre ord være mere gennemtræk i "spanden".    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja det er også mit bud, at hullet i låget er for lille, eller gasbrænderen er konstrueret/justeret forkert.

Når du lugter gas, må det vel komme bagud af brænderen, er gassen først kommen ind i smelteovnen burde det vel brænde af.

Jeg går også og leger lidt med at smelte alu, messing og kobber, jeg bruger brænderen fra et oliefyr, og diesel olie. før brugte jeg en stor "tagpap brænder" men det var lidt dyrt i gas.


Vi prøver igen, i morgen --

mange tak for svar begge to!

Jeg har også en brænder fra et olie fyr stående, men den har godt nok sit eget liv og bestemmer selv hvor stabilt den vil brænde hehe!

( + at den skal loddes om i styre boksen )


men jeg vil prøve at finde en løsning til en større åbning i låget!


fortsættes!!!!! ;-)


hvorfor købe det dyrt, hvis man selv kan lave det billigt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis