Hvinende bremser ved lav fart

Kære venner,

Ved bremsning forekommer der en meget irriterende hvinen i min A5og den vække for meget opmærksomhedhed:) Det sker ved bremsning i lav fart.

Den tidligere ejer fik udskiftet skiver og klodser foran i 2015 og fik adskilt og smøret bremser bag i 2015. Der er OK lag på bremserne for, men skiverne bag i ser lidt smalle ud. Bilen blev dog godkendt i syn for en uge siden.

Jeg har snakket med flere mek´s. De siger, der nok er monteret bremser af dårlig kvalitet. De anbefaler at udskifte klodse rog skiver på alle 4 hjul... Det er jo en større omgang til 6-7.000kr. 

Kan man ikke gøre ngt andet?

kh. hilsen Mr. GDS 0
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hyler bremserne kun ved et let tryk på bremsepedalen? Prøv at træde hårdt på pedalen og iagttag om hylet stadig er der.

fase

Nogle klodser har slidindikator i form af en blikbøjle som går mod skiven når der ikke er så meget slidbane tilbage.

Man bør i øvrigt skille og rense/smøre bremser en gang om året, efter min mening.

Jeg har skiftet til keramiske klodser foran, og har nul støj og meget mindre støv på fælgene. Nu er det baghjulene som oftest skal vaskes, da de stadig har organiske klodser.

Elektronikteknikeren
S. Fabrin skrev den 07-09-2017 14:12:37

Hyler bremserne kun ved et let tryk på bremsepedalen? Prøv at træde hårdt på pedalen og iagttag om hylet stadig er der.

Takker - det forsøger jeg at teste og vender tilbage,

kh. hilsen Mr. GDS 0
Gregeren skrev den 07-09-2017 19:02:01

Nogle klodser har slidindikator i form af en blikbøjle som går mod skiven når der ikke er så meget slidbane tilbage.

Man bør i øvrigt skille og rense/smøre bremser en gang om året, efter min mening.

Jeg har skiftet til keramiske klodser foran, og har nul støj og meget mindre støv på fælgene. Nu er det baghjulene som oftest skal vaskes, da de stadig har organiske klodser.

Keramiske klodser vs. organiske - Det vidste jeg ikke. Er keramiske dyrere? Hvor meget dyre?

kh. hilsen Mr. GDS 0

Jeg købte mine her:

http://www.brakeoverstock.com

Kostede hvad almindelige organiske bremser gør her hjemme.

Bonus er at man også får bremser som bider bedre, og er lette at dosere pga. bedre føling ud i bremsen. Bremseeffekten bliver heller ikke forringet ved varme klodser.

Elektronikteknikeren

Har nu testet venner. Bremserne hyler ved lav tryk. De hyler ikke ved kraftig tryk på pedalen, men næste gang ved lav tryk... Mek. mener at bremser-foran udskiftet af den tidligere ejer for 2 år siden er af dårlig kvalitet...

kh. hilsen Mr. GDS 0
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis