Betongulv - 2 lag rionet for ekstra styrke?

Hejsa

Jeg skal til at støbe gulv i værkstedsrum på ca. 35 kvm. Det bliver ikke tungt belastet, men jeg laver port, så der kan køre bil ind.

Jeg har stampet gulv og lagt flamingo ud, og regner med plastikmembran og rionet over. Til sidst betonblander med selvnivellerende beton, så det kan støbes færdig. Betonlaget bliver ca. 10 cm.

Jeg regner med at lægge 2 lag rionet, der hvor der potentielt kan køre bil - men er det nødvendigt? Det har været lidt svært at få flamingo til at ligge på fuldstændig plan grus (så godt er mit øjemål ikke), så det vil måske være godt at få spredt belastningen ud via 2 lag rionet?

Dbh Lars




5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

To lag rionet er mere end rigeligt, så et lag er mere end nok. Jeg støbte garagegulv inden det blev moderne med rionet i et lag med 8cm. beton 1:4:7 , samt 2 cm. pudslag. Det fungerede fint.


fase

En almindelig bil har ret store hjul og vejer ikke ret meget i forhold til styrken på et 10 cm betongulv. Så 1 lag rionet er ganske tilstrækkelig.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ok - tak for svarene, jeg nøjes med ét lag.

Der findes fibre du kan blande i betonen, så rionet bliver overflødigt. Undersøg evt. den mulighed.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis