Overfræser til max. 1000 kr.

Hej alle gør det selv folk!

Jeg har et spørgsmål. Jeg skal til at investere i en overfræser, jeg har selvfølgelig været inde og læse om det både her og andre steder. Problemet med de tråde er at man oftest bliver enige om at festool er det bedste og Ferm, toolex osv. er ringe og uprecise.

Jeg har ca. 1000 kr. at gøre godt med og vil have den bedste maskine til pengene. Precision og holdbarhed er det jeg vægter mest, men det betyder selvfølgelig også noget hvordan den ligger i hånden.

Den skal bruges til ren hobby et par gange om måneden. Jeg har overvejet en Bosch POF 1200 AE.

Hvad er jeres mening hvad ville i købe til et budget til 1000 kr.


På forhånd tak

Lars


Lars
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Bosch POF 1400 ACE og jeg er rigtig glad for finjusteringsmuligheden som findes på 1400 ACE kontra 1200 AE (derudover medfølger kasse samt diverse tilbehør)

Velkommen til  
Jeg har i mange år klaret mig med en billig Kina model, så det kan du godt.
Men du skal ikke købe alt for billige jern til den, da de hurtigt bliver sløve (hvilket giver brændemærker på træet) og kan i værste fald knække.   
Jeg har den Bosch du skriver, og er ganske godt tilfreds med den, men du kan altid købe mere udstyr til den, sidenhen når behovet opstår (lidt ligesom med jernene).

Det vigtige er også at blive fortrolig med "sådan en sag" for den har mange kræfter, og den er ubamhjertig når det kommer til en fejl 40   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har selv bosch pof 1400 ACE. og finjusteringsmuligheden er en rigtig god ting, hvis man skal arbejde meget præcist. Dens tår til 999 i silvan. Bauhaus fører samme model, og har tilmed prismatch + 12%. Hvilket betyder at du kan få den til 780Kr. hvis du gider køre til esbjerg og købe den hos bauhaus. Husk bauhaus har 5års garanti på alt elværktøj. og ikke kun 2 års reklamationsret som du ellers har andre steder.

Illisher skrev den 07-09-2017 16:02:35

Jeg har selv bosch pof 1400 ACE. og finjusteringsmuligheden er en rigtig god ting, hvis man skal arbejde meget præcist. Dens tår til 999 i silvan. Bauhaus fører samme model, og har tilmed prismatch + 12%. Hvilket betyder at du kan få den til 780Kr. hvis du gider køre til esbjerg og købe den hos bauhaus. Husk bauhaus har 5års garanti på alt elværktøj. og ikke kun 2 års reklamationsret som du ellers har andre steder.

 Mon ikke det giver 880 kr ?


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg synes 780Kr. lød bedre.    Men jo, det var lige hovedregningen eller fingrene der ikke fungerede helt.  Anyway, 880kr, stadig en rigtig god pris for den.  

Annonce

Jeg har to af de billige overfræsere (en som sidder i et fræsebord, og en til frihånd), og største irritations moment, er manglende mulighed for finjustering.

Så Bosch 1400 ACE. er et rigtig godt forslag....  


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svarene.

Findes der andre maskiner i tilsvarende kvalitet og prisleje? eller er Bosch det bedste til hobby.


Lars

lidl har jævnlig parkside, som er "kopier" af bosch - de er lavet i samme by i tyskland, så mistænker det blot er rebrande vare.

jeg har en parkside, og den har ligeledes microjustering, variabel speed og slowstart - kan ikke huske hvad jeg gav for den men tænker det var i prislejet 400 kr...har været ganske tilfreds med den

på maskiner uden microjustering kan søgerblade fint anvendes til justering af højden. ret præcist, men lidt mere besværligt, men på den måde kan en ældre god maskine anvendes til præcisionsarbejde.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Tak for alle svarene endnu en gang. Jeg har også besluttet mig efter at jeg har læst en test af 8 forskellige overfræsere deltog. Testvinderen var Bosch pof 1400 ace og den var op imod markita, dewalt, black & decker mm. så jeg ofre de 880 kr. og får mig noget der virker!

VH

Lars 


Lars
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis