Overfræser til max. 1000 kr.

Hej alle gør det selv folk!

Jeg har et spørgsmål. Jeg skal til at investere i en overfræser, jeg har selvfølgelig været inde og læse om det både her og andre steder. Problemet med de tråde er at man oftest bliver enige om at festool er det bedste og Ferm, toolex osv. er ringe og uprecise.

Jeg har ca. 1000 kr. at gøre godt med og vil have den bedste maskine til pengene. Precision og holdbarhed er det jeg vægter mest, men det betyder selvfølgelig også noget hvordan den ligger i hånden.

Den skal bruges til ren hobby et par gange om måneden. Jeg har overvejet en Bosch POF 1200 AE.

Hvad er jeres mening hvad ville i købe til et budget til 1000 kr.


På forhånd tak

Lars


Lars
Hej alle gør det selv folk! Jeg har et spørgsmål.... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det hedder en Spændetang og 6mm har Bosh vare nummer: 2608570100
Ean nr. 3165140062664.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak🤦‍♀️

Kunne ikke finde spændboltene... men dem har jeg så fundet nu.

Nå men så spørgsmål nr 2 - kan maskinen fastmonteres under et bord, og kan tænd/slukknappen i så fald fikseres?



Signe :-)

En amatør (af lat. amare, elske) betegner et menneske med lidenskabelig eller kærlighedsfuld tilgang til et område i livet – f.eks. et fag- eller kunstområde, som mest finder sted i fritiden og derfor er en hobby.

Jo, den kan monteres under et bord.. Det er jo ikke lovligt at fiksere tænd/sluk.. men en strips kan jo gøre underværker.. (tænk nu bare på dine (og andres) fingre!!)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg vil anbefale dig at montere en kontakt så der ikke sker fatale fejl...
Hvis du montere en overfræser i et bord og "låser" knappen så den er tændt hele tiden, er faren at hvis nu strømmen går af en eller anden årsag og du forlader fræseren, og strømmen så vender tilbage, så starter din fræser igen.
Ved at lave en kontakt så starter fræsere ikke igen før du har trykket på knappen.
Jag har selv monteret en sådan knap på mit fræser bord, og sikkerhed fremfor alt   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tusind tak - rigtig brugbart for en lille amatør som mig:-)


Signe :-)

En amatør (af lat. amare, elske) betegner et menneske med lidenskabelig eller kærlighedsfuld tilgang til et område i livet – f.eks. et fag- eller kunstområde, som mest finder sted i fritiden og derfor er en hobby.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis