Overfræser til max. 1000 kr.

Hej alle gør det selv folk!

Jeg har et spørgsmål. Jeg skal til at investere i en overfræser, jeg har selvfølgelig været inde og læse om det både her og andre steder. Problemet med de tråde er at man oftest bliver enige om at festool er det bedste og Ferm, toolex osv. er ringe og uprecise.

Jeg har ca. 1000 kr. at gøre godt med og vil have den bedste maskine til pengene. Precision og holdbarhed er det jeg vægter mest, men det betyder selvfølgelig også noget hvordan den ligger i hånden.

Den skal bruges til ren hobby et par gange om måneden. Jeg har overvejet en Bosch POF 1200 AE.

Hvad er jeres mening hvad ville i købe til et budget til 1000 kr.


På forhånd tak

Lars


Lars
Hej alle gør det selv folk! Jeg har et spørgsmål.... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den vil du helt sikkert blive glad for.  
Jeg vil anbefale dig, ligesom jeg slev blev anbefalet, at købe det lille/store sæt med fræsejern i harald skrald. De er ikke den bedste kvalitet, men man får lidt at hver, så man har det hele, Også kan man altid købe ekstra (kvalitet) af de få jern man nu bruger meget. 
Er ikke lokal på den anden side af broen, men for at bruge bauhaus prismatch kræver det at butikken bauhause skal matche ligger inden for 50km af deres butik. Men mon ikke de også gør det. https://www.bauhaus.dk/service/serviceydelser-bauhaus-varehuse/lavprisgaranti-bauhaus.html

God jagt. :)   

Jeg har to sæt af de billige fræsere, et med 6 mm skaft, samt et med 8 mm skaft.

Sættet med 8 mm skaft, er langt at foretrække, du kan køre med længere udstik, uden det vibrerer, og det virker i det hele taget mere robust med 8mm skafter. 


Vi prøver igen, i morgen --

Min erfaring med det billige "starter-sæt" fra Harald er sådan set fint nok. Det eneste jeg vil udsætte på det, er at man får jern man praktisk aldrig bruger... det er lidt som at købe et "velassorteret" bits sæt. Man bruger reelt 3-4 forskellige bits og resten samler støv.
Hvornår har du sidst brugt en lige kærv i skruemaskinen? men de er altid med i sættene   

Micro indstilling er da rart, men ikke et must, for hvis man lærer at indstille(og nulstille) sin maskine ved hjælp af dybdeindstillingen, så er det nu ikke så svært.   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ok endnu en gang tak!

er der nogen der har eller har prøvet en Ryobi rrt1600 k? hvor ligger den hende i kvalitet?


Lars

Kender ikke noget til Ryobi. Jeg har selv en B&D og den er sådan set OK, men hvis jeg skulle købe igen, ville kigge efter en model med en ordentlig højde indstilling og nemt værktøjsskift. Begge dele er bøvlet på den jeg har. Ellers er den ok, for den løber godt uden vibrationer og hastigheden kan justeres rimeligt bredt.

Annonce

IT manden det er 1200'ern og tak for info jeg har købt. Det blev en Bosch pof 1400 ace der har 200 w mere og en drejeknap til finjustering. den fik jeg i bauhaus med prisgaranti til 879,95 kr.


Lars

Til Alle I erfarne Bosch POF 1400 ACE brugere - kan denne maskiner bruge Ø6mm fræsejern?

Jeg har maskinen og er kommet til at købe en stor pakke jern m Ø6mm...


Signe :-)

En amatør (af lat. amare, elske) betegner et menneske med lidenskabelig eller kærlighedsfuld tilgang til et område i livet – f.eks. et fag- eller kunstområde, som mest finder sted i fritiden og derfor er en hobby.

Ellers køber du bare en bøsning..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja.

https://www.bosch-do-it.com/dk/da/gor-det-selv-folk/v%C3%A6rkt%C3%B8j/pof-1400-ace-3165140451666-199905.jsp


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis