Override sommerfunktion på Redan FJ Unit, UMP3 pumpe slukket?!

Vi har lige fået installeret fjernvarme i dag og første problem har meldt sig. Det en Redan unit med udesensor automatik. Jeg kan ikke få gang i den på varmedelen altså radiatorerne? Brugsvarmet varmes fint, men veskleren til centralvarme (indirekte anlæg) er kold og pumpen er slukket dvs. ingen dioder lyser.


Mit naturgasfyr havde også ude automatik, men det kunne man slå fra ved tryk på en knap hvilket muliggjorde svag varme på radiatorerne i kælderen samt mulighed for at udelufte radiatorerne også ved installation af nye. Det har jeg lidt svært ved når pumpen ikke kører?


Nogen der ved hvad/hvordan man gør?

Vi har lige fået installeret fjernvarme i dag og... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den nye udesensor er nu monteret og det hele kører som det skal. VVSeren forklarede mig lidt mere om styringen og jeg har også læst videre i manualen. Så som udgangspunkt så er det udesensoren der ligger til grund for varmestyringen indendøre. Man kan så manipulere sig til højere temperatur fx. at "varme på 5" på radiatorerne i Juli selvom udetemp er høj. Dette kan gøres via ECL "komfort temp" eller ved at hæve fremløbstemp som du skrev Søren.


Det store spørgsmål nu er om man kan og i så fald hvordan man slukker for pumpen under udluftning af radiatorerne? behøver man i egentligt at have varme på dem eller er det i princippet ok der bare er tryk på med koldt vand i rørerne?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis