svigermors badeværelses-gulv.....

Havde en lille diskussion med SvIgErMoR omkring hendes badeværelsesgulv.. Hun er på ingen måde gør-det-selv'er men det forhindrer hende ikke i at få impulsagtige "gode" ideer - som fx undertegnede så bliver sat til at udføre..

Der er lagt alm. kvadratiske hvide fliser oven på et støbt gulv (med vand-gulvvarme).. Nogle af fliserne er desværre revnet så hun vil have lagt nogle nye (mosaik)-fliser i stedet.. Her er det så vi blev uenige:

Hun ville bare lægge det nye lag fliser oven på de gamle - og det mente jeg var en dårlig ide da
1) jeg synes det lyder som fusk - at lægge et nyt lag gulfliser oven på de gamle.. Det kan til nød gøres på væggene (har jeg set uden at synes om det).. men på gulvet??!?
2) jeg synes det lyder som en dårlig ide mht gulvvarmen.. Jo tykkere lag fuge/flise des dårligere varmegennemgang...

Eller er jeg helt gal på den?

Mvh
/Niels
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal være glad for din svigermor. :wink:

Et ekstra lag fliser vil blot give en bedre gulvvarme, da fliser jo ikke er isolerende. :?:

Mvh

Mvh.
bodker

Og jeg kan bekræfte, at efter en større vandskade havde vi en fliselægger ude ... eller hvad titlen nu er. Og man kan sagtens lægge tynde fliser oven på de gamle.

Mht. varme (min egen mening) så giver det vel bare mere opsumering af varme a'la' de gamle masseovne man brugte som brændeovne, så det vil nok give en jævnere og længerevarende varme end at tage klinkerne af.

Min svigermor holder jeg meget af, måske fordi hun når hun kommer med på ferie, altid svarer: Jamen Jørgen, jeg synes det ville være fint at køre til højre, hvis du synes det. Det giver s'gu harmoni i bilen, og derfor er det også sket flere gange !! (En lærdom til svigermødre, hvis de hellere vil opleve noget end at sidde hjemme).

Mvh. JørgenE

PS: Og så holder jeg også utroligt meget af min svigermor ! ingen smiley!

Mvh. JørgenE
Hmmmmm.... så må det vist bare være mig der er "hysterisk" når jeg kalder fliser oven på fliser for fusk.. biggrin biggrin

Nå - men så må jeg hellere fortælle "svigermor" (er ikke gift med min kæreste) at hun roligt kan gå på klinke-mosaik jagt...

Holder selvfølgelig også meget af hende.. Men jeg tør ikke køre bil med hende og min kæreste samtidigt.. Min kæreste er 100% højre-venstre forvirret og "svigermor er bare generelt forvirret i trafikken :shock:

/Niels
Selvfølgelig er du ikke alene !

Det vil være det mest "rene" at fjerne de game fliser først. Personligt vil jeg klart gøre det inden der lægges nye.

Hvad med pladsen ?? er der plads til et lag klæber og fliser under døren ???

Hvad med gulvafløbene, de skal jo hæves for at lave en lovlig overgang mellem gulv og afløb.... Det er ikke nok at lave det i beton eller klæber...

Og da det jo nok er dig der skal lave arbejdet, det koster nok kun lige et par øl og lidt mad ekstra for svigermor, så tror jeg ikke hun har noget imod at du gør det helt ordentligt.


Venligst Njord 8)

MVH Njord
hej alle !!!

der er ikke noget galt i at lægge nye fliser oven på de gamle,hvis de bare sidder fast.

med hensyn til varmen er det jo kun i opvarmnings fasen at det tager en lille smule længere tid :wink: så hvad er det egentlige problem :?: :?: :?:

med hensyn til afløb så findes der indlæg som kan købes så man kan hæve afløbet.

med hensyn til døren ja,for en gør det selv`er kan det vel ikke være det helt store at bruge en høvl 8)

mvh.milton
Annonce
Gulvet i et badeværelse bør under ingen omstændigheder ligge højere end dørtrinnet.

Så vil vand fra en kraftig gulvvask, lækager osv. kunne løbe ud i de tilstødende lokaler....

Så den med at korte døren op kan jeg ikke acceptere hjemme hos mig selv.. Men man kan jo så have en anden mening og det er Ok med mig..

Venligst Njord smile

MVH Njord
Citat fra njord

Gulvet i et badeværelse bør under ingen omstændigheder ligge højere end dørtrinnet.

Så vil vand fra en kraftig gulvvask, lækager osv. kunne løbe ud i de tilstødende lokaler....

Så den med at korte døren op kan jeg ikke acceptere hjemme hos mig selv.. Men man kan jo så have en anden mening og det er Ok med mig..

Venligst Njord smile


hej Njord :wink:

du har i princippet ret men det er ikke altid at det kan lade sig gøre uden, og der er ikke noget galt i det det forekommer mange steder idag,
men du har afgjort ret.

mvh.milton
Joh. biggrin

Man kunne jo forestilles sig at der blev høvlet af døren sø meget, at fodtrinnet så også blev hævet....så hvor er problemet for gør det selv, eller kan man ikke det? :lol:

Med hensyn til at lægge fliser oven på, hvis så ville jeg skrotte den vand-gulvvarme og lægge det tynde elektrisk varme i gulvet.
Dem kan man også få hvor ledningerne ligger tæt sammen, så man ikke får kuldestreger, fordi de ligger helt op under fliserne.
Grunden: Det koster kun ca. 75 Kr. pr Kvm pr. Årog at Badeværelset er vel isoleret. biggrin det står i de forskellige brochure.
Det er da billig ik biggrin

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis