Afløb badeværelse

Hej alle.

Er i tvivl om dette afløb er godkendt til badeværelse. Står foran en totalrenovering af badeværelse - har autoriserede til at godkende skidtet - men skal jo så også lave det ordentligt.

Kan det bruges?

Min egen logik siger jo at kanten skal være lige godt 10mm over betonkanten, således at vandet kan løbe fra fliser ud igennem risten.

Men - skal en membran på gulvet ikke gå glidende ned i afløbet via en membranflange?

Til info. Afløbet sidder ikke i en bruseniche.


Mvh og pft

Nichlas


går det galt, så henter jeg manualen :-)
Hej alle. Er i tvivl om dette afløb er godkendt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kmflisemester skrev den 05-09-2017 22:03:40

Jeg har aldrig fundet ud af hvad de bruger dem der stikker 30 mm op til. 30 mm fliser ? Man kan få nogen der stikker 12 mm op de passer til de fleste fliser. Dem på 30 får 20 mm beton hen over og båndet kommer ikke til at ligge på flangen men skal som nødløsning klæbes de 10 op ad kanten. Det er Ikke korrekt men det bedste når man ikke har det rigtige. 

 Vil din anbefaling være at købe et andet afløb til rummet?

Det er jo ikke fordi det kostede alverden det afløb.. og kan jo bare bruges i bryggers der også skal hugges op.


går det galt, så henter jeg manualen :-)

Jeg ville anvende den som KM beskriver med mindre flange eller hvor flangen støbes ligmed slidlag. Blücher afløb eksempel. Heller skjult kvalitet hvor løsningerne holder end billige materiale. 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Ja eller få den byttet. Problemet er det samme i bryggerset. Hvis du har et gulv afløb, skal du også have membran. Jeg tvivler på at det rent praktisk betyder det helt store med membranen, men sådan er reglerne.  Ved nybyg er det en af de ting som de eksterne tilsyn lægger vægt på at man har dokumentation for. Også om man har brugt noget krudt på at radon sikre i teknik skabet jvor rørgennemføingerne sidder. 


km

Nu er det heldigvis kun renovering - men bygger efter forskrifterne :-)

Jeg får den byttet :-)


går det galt, så henter jeg manualen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis