Fundering - hvor får jeg rådgivning?

Vi ønsker at opføre en dobbelt garage i forlængelse af vores hus og har i den forbindelse fået lavet boreprøve/geoteknisk undersøgelse da jordbunden er dårlig.

Geoteknikeren foreslår ekstra fundering fx med minipæle, men mener at vi måske godt kan nøjes med at grave ud og fylde leca I og støbe ovenpå for på den måde opnå "ligevægt"

Jeg tænker vi har brug for ekspertrådgivning og har kontaktet et par ingeniører, men de har først tid til oktober.

Er der nogen her, der har kendskab til en rådgiver der måske har tid til at hjælpe os og som har forstand på lige netop dette område ?

Måske endda en i forummet der har tid og kan hyres til det :-) ?

VH Michael


Mvh
Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du uploade den geotekniske rapport? Prøv evt. at kigge på skruefundamenter på nemtfundament


 Certificeret Statiker

Jeg har faktisk talt med nemtfundaments forhandling i Lisbjerg ved Aarhus. Han oplyser at jeg skal ahve en ingeniør til at beregne hvor og hvor mange skruer der skal bruges. Derfor søger jeg en der har tid snarest :-)

Jeg har indtil videre kun boreprofilen 

Rapporten kommer snarest,men jeg har fået oplyst, at der er bæredygtigt underlag fra 4,2 meter.



Mvh
Michael

Du skal nok ned i det lag der hedder 9 og allerhelst 10! Ydermere skal pælene under grundvandsspejlet. Typisk vil en ingeniør placere nogle fundamenter, og anvise hvor meget last der er på det enkelte fundament - det er så op til nemtfundament at foretage jounaler når de sætter pælene i. 

Det burde ikke tage en ingeniør mere end et par timer at få styr på et sådan projekt. Prøv at kigge ud over den region du bor i, og find et firma som levere konstruktionsydelser - der er jo ikke behov for fysisk besigtigelse på pladsen.


 Certificeret Statiker

Mange tak for de gode råd.


Mvh
Michael

Forresten - er der nogen der ved hvad man kan forvente det koster at få sådan nogle pæle banket i til en 50 m2 garage? Jeg hører rygter om alt fra 50.000 til 200.000 ?


Mvh
Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis