Lodning af Gaming Headset

Hej med jer

Min søns headset er gået i stykker, jeg vil derfor udskifte hans 3,5 mm jack stik, det er TRRS.

Stikket ser sådan her ud:

Der er 4 stedder at lodde på.

Men jeg har de her ledninger, hvem skal på hvor?


Mange tak for hjælpen!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er svært. Det var sikkert smart hvis du havde tjecket/skrevet forbindelserne ned inden ....................          

Den til venstre uden isolering er skærmen og skal loddes på den flig der har forbindelse til det "øverste ben" på stikket. Men så er der "kun" 4 tilbage til tre forbindelser. Det er ikke til at se på billedet men monstro ikke den ene af dem er uden kobber og er en trækaflastning i ledningen. Der er nok ikke andet for du prøver dig frem med de resterende tre. Kan oplyse dig om at de to yderste "terminaler" er henholdsvis højre og venstre kanal. Den sidste er formodentelig til en kontakt eller spændingsforsyning af noget elektronik i hørebøfferne. Der må du prøve dig frem, et volt/ohmmeter er et must.

Pøj pøj.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vedhæftede filer:

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Trrff skrev den 05-09-2017 11:37:14

Tak, jeg må prøve. Selve stikket, og lodningerne, er på en eller anden måde støbt ind i noget plastik, de er svære at komme til!

 Prøv at skrælle plasticen af det gamle stik, så kan du være heldig at se ledningsfarver og forbindelser. En hobbykniv et velegnet værktøj til operationen.


fase

normalt lader man en lille stump kabel blive tilbage på det defekte stik så man kan måle med et måleinstrument hvad forbindelserne er .

men som allerede skrevet hhv højre/venstre side ligger fast i stikket da det er en standard for jack stik

Trrff skrev den 05-09-2017 11:37:14

Tak, jeg må prøve. Selve stikket, og lodningerne, er på en eller anden måde støbt ind i noget plastik, de er svære at komme til!

 Normalt tager man sit ohmmeter og måler på stikket/lednings stumperne.    

Desværre er der ingen standarder inden for forbindelse af den slags stik.    

Husk på, af skade bliver man klog men sjældent rig hvis man ikke lige tilfældigvis er LDS-M/K.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis