Pumpe kører konstant på Bosch 5000W naturgasfyr

Jeg havde mit Bosch 5000W (model ZSB 14-4C) på sommerdrift et par måneder (dvs. ingen radiatoropvarming), og har for nylig sat det tilbage til normal drift. Siden jeg gjorde det, kører pumpen konstant hele døgnet, kun afbrudt af enkelte pauser på 5-10 sekunder. Jeg kan høre pumpen summe, og kan se via servicemenuen, at den ligger på 96-100% ydelse hele tiden. Fyret er med intelligent pumpe, der ellers normalt kun kører, når der er behov for det.

Jeg har 1.5 bar tryk på centralvarmesystemet, har luftet radiatorer ud, og udført "Udluftningsfunktion" på fyret én gang, uden at det har hjulpet. Nogle tips? Fyret lader til kun at varme efter behov, altså brænde gas af, og f.eks. lige nu er mine radiatorer kolde, som de bør være. Det er blot unødvendigt, at pumpen kører hele tiden.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

kunne det være en deffekt radiator thermostst/ventil ?

det tyder på en af radiatorene "kalder" på varme og den ikke får den varme den forventer, eller at ventilen er deffekt og derfor står åben hele tiden.


det undre mig dog at du skriver dine radiatore er kolde, man må formode at det er varmt vand den pumper rundt (ellers er dit fyr vel deffekt), er der ikke en radiator som er varm, evt. noget gulvvarme eller ligne...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis