Hej
Det har været koldt i nat (1-2 grader) og mit store kanapvindue dugger allerede....oktober måned???
Kan næsten ikke leve med det resten af vinteren. Købte min lejlighed fra 1902 i februar måned og vinduet duggede..... sælger og ejendomsmægler sagde at det var ikke noget problem "det sker kun når det er virkelig koldt".
Har i løbet af sommeren slebet hele kanappen ned, omkittet, malet, sat nye tætningslister på fortsatsvinduerne.
Problemet er kun det midderste store vindue, det kan ikke åbnes, det er sømmet fast hele vejen rundt med yderlister (jeg tror det er standart på gamle FRB-kanapper). Det er sikkert for tæt. Vinduet er totalt sundt, og efter min smag også meget smukkere end nye plastikvinduer så jeg har ingen planer om at skifte det ud.
Som jeg har forstået problemet skal er helst være luft fra de yderste vinduer og så skal fortsatsvinduerne slutte helt tæt??
Hvad gør jeg, jeg tør ikke bore i karmen på det store kanapvindue (ca 1,5x1.75) Har ikke nogen fornemmelse af hvor langt glasset går ned osv...
Har I nogen forslag??
mvh Birgitte