Duggede vinduer...

Hej
Det har været koldt i nat (1-2 grader) og mit store kanapvindue dugger allerede....oktober måned???
Kan næsten ikke leve med det resten af vinteren. Købte min lejlighed fra 1902 i februar måned og vinduet duggede..... sælger og ejendomsmægler sagde at det var ikke noget problem "det sker kun når det er virkelig koldt".
Har i løbet af sommeren slebet hele kanappen ned, omkittet, malet, sat nye tætningslister på fortsatsvinduerne.
Problemet er kun det midderste store vindue, det kan ikke åbnes, det er sømmet fast hele vejen rundt med yderlister (jeg tror det er standart på gamle FRB-kanapper). Det er sikkert for tæt. Vinduet er totalt sundt, og efter min smag også meget smukkere end nye plastikvinduer så jeg har ingen planer om at skifte det ud.
Som jeg har forstået problemet skal er helst være luft fra de yderste vinduer og så skal fortsatsvinduerne slutte helt tæt??
Hvad gør jeg, jeg tør ikke bore i karmen på det store kanapvindue (ca 1,5x1.75) Har ikke nogen fornemmelse af hvor langt glasset går ned osv...
Har I nogen forslag??
mvh Birgitte

Venlig hilsen:
Birgitte

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på forsatsvinduer med søgefunktionen og læs tråden "Ventilering mellem ruder?" Du kommer nok ikke udenom at bore så du må fastlægge hvor langt glasser går ned/op.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også