Puds på pizzaovn skalder af

Jeg har for 2 år siden byget en pizzaovn der er bygget op af ildfaste sten sat sammen med klæber til ildfaste sten. Udenpå er der lagt Rockwoll og derpå hønsenet og til sidste er den pudset med bakkemørtel med lidt cement i. Som det fremfår at billederne er ovnen allerede slemt medtaget udenpå, pudset er skallet af mange steder. Den er stadig fin indvendigt men hvis jeg ikke gør noget nu så overlever den ikke vinteren. Kan ovnen reddes og hvad skal jeg i så fald gøre og hvilke materialer skal jeg bruge for at ovnen kan holde bedre?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Har lige set din indlæg, ved at det er mange år siden, men jeg vil gerne spørge om du har fundet en løsning da jeg har lignede problem..., har også kontaktet ildfastesten.dk hvor jeg har indkøbt materiale om de har en løsning, men venter på svar...
Venlig hilsen
Det er et tilbagevendende problem. Utallige løsninger er forsøgt, men alle har desværre kun kortvarig effekt.

Eneste langtidsholdbare løsning er, at placerer ovnen under et halvtag så den er beskyttet mod nedbør.
Jeg er kommet til samme konklusion som Rentzau. Min ovn er i øvrigt blevet revet ned og jeg har ikke fået bygget en ny. 
Tak til jer begge for svar,jeg tror at min er ikke så medtaget,så den kan redes.Jeg vil forsøge at fjerne den gamle puds og lægge en pejse mørtel istedet,male den og lægge noget ovenpå specielt gennem denne vinter
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også