"Varmt" trægulv UDEN gulvvarme

Hej


Jeg overvejer kraftigt at udskifte det gamle gulvtæppe med et trægulv. 

Huset er fra 1968 og derfor IKKE gulvvarme i gulvet. Der ligger 50 mm isolering i gulvet. 

Hvilket trægulv samt underlag er bedst for at opnå et "varmt" gulv. 

Synes ofte man oplever er iskoldt gulv i ældre huse med trægulv og hvor der heller ikke er gulvvarme - og det vil jeg meget gerne undgå i så vidt mulig omfang. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et rigtig massivt trægulv, er nok det varmeste...

Laminatgulve føles iskolde, selv med 250mm isolering under, hvis der ikke er gulvvarme, jeg har det selv og fortryder stadig..


Vi prøver igen, i morgen --
jhvdenmark skrev den 03-09-2017 21:45:03

Hej


Jeg overvejer kraftigt at udskifte det gamle gulvtæppe med et trægulv. 

Huset er fra 1968 og derfor IKKE gulvvarme i gulvet. Der ligger 50 mm isolering i gulvet. 

Hvilket trægulv samt underlag er bedst for at opnå et "varmt" gulv. 

Synes ofte man oplever er iskoldt gulv i ældre huse med trægulv og hvor der heller ikke er gulvvarme - og det vil jeg meget gerne undgå i så vidt mulig omfang. 

 

Hej og tak for dit svar


Hvad med gulve som er opbygget med kork? Jeg har hørt flere tale godt om disse da de både virker lune samt stød og støj dæmpende. 

Vi har et massiv gran gulv fra vores hus blev bygget i '36. Det er bare sæbebehandlet og føles aldrig koldt. Lakerede gulve føles mere kolde.


Morten

Her lavede jeg ubehandlet massiv fyretræsgulve for få år siden i næsten hele huset uden gulvvarme, men med 150 mm isolering på stampet sand og tynde flamingoplader - det er dejligt lunt og ikke de mindste fodkoldt. Før det var der blot et gl. trægulv på 5x5" strøer uden isolering, det var fodkoldt.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis