Tråden er låst

Jablotron JA-100 alarm system

Jeg har en del JA-100 alarmer fra Jablotron liggende, disse kan sammensættes efter behov, skriv hvad du skal bruge oge jeg laver en god pris.

Desuden har jeg også andre brugte alarmer, disse sælges til god pris, bl.a Jablotron Oasis

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du også indgående viden omkring opsætningen af JA-100 anlæg? Eller ved du hvor man kan søge viden og hjælp i forhold til opsætning og fejlsøgning?


hilsen

Eddie

Hej Suroma,

Jeg har købt mit anlæg hos Credexalarmsystems, og har indtryk af, at jeg via min jablotron klient har mere eller mindre installatør adgang til konfigurationen.

Jeg har haft et par teamviewer sessions med ejeren af credex... men jeg har fortsat 2 uafklarede sager som jeg gerne vil lande med.

1. Mit keypad kan ikke bruges mht pinkode, da jeg kun kan indtaste 3 cifre. Hvilket Credex heller ikke kan forstå. Det virker som om det er opstået efter en firmware update. Jeg kan fortsat godt bruge nøglebrik.

2. Jeg har fået lavet en Arm home og en Arm away funktion, hvor forskellen gerne skulle være at ved arm home skal PIR sensorerne ikke være aktive. Men det skal de være ved arm away. Men jeg synes ikke rigtig det virker efter hensigten.

Har du nogle input til dette?


hilsen

Eddie



1. Du har formentlig valgt at bruge koder med prefix, derfor får du kun lov til at indtaste 3 cifre. Med prefix skal du indtaste kodeplads * kode i dette format x*yyyy hvor x er pladsen og y er pinkoden. 

Dette kan ændres i F-Link under "opsætning" i fanebladet "indledende opsætning".


2.  Du skal i "opsætning" under fanebladet "enhed" sætte flueben i "internt" for de detektorer de skal være aktive når du deltilkobler.

Hvis du har brug for mere hjælp, så skriv en privat besked.

Går det helt galt, kan jeg logge på anlægget og opsætte det for dig, dette kræver bare at du giver mig reg.koden samt hvis den er på GSM, centralens telefon nummer. Men ikke her i al offentlighed.


Held og lykke




Hej Suroma

Jeg har sendt en privat besked: -)

Hilsen Martin G. 


Går og roder med lidt af hver : -)
MartinG skrev den 03-01-2019 19:50:18

Hej Suroma

Jeg har sendt en privat besked: -)

Hilsen Martin G. 

 Og jeg har svaret.

Som det fremgår af mit svar, yder jeg ikke hjælp til anlæg som jeg ikke har solgt.

Dem som køber anlæg udenom de godkendte kanaler, opfordrer jeg til at få supporten derfra hvor de har købt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis