fjerne sokkel maling

som beskrevet i overskriften

Jeg skal have fjernet noget jeg tror er sokkeltjære fra min sokkel da det nogle steder er løst nogen gode forslag til produkter eller maskiner ? den kvikke læser ville jo nok sige jeg bare skal vente til det hele falder af men det er ikke ret pænt i mellemtiden    jeg har prøvet med lille højtryks renser og spartel men da soklen er lavet med det man kalder udkast mørtel altså sådan nopret er det ikke nemt og samtidig vil jeg gerne have soklen pudset jævn 


Hey,jeg ved ingenting men jeg lærer hurtigt (;
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil tro at det skal sandblæses. Har ikke prøvet det selv, men har læst tusinder af indlæg her og mener der gives gode råd i den retning.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg har et til dels lignende problem i min kælder, hvor overgangen mellem gulv og væg er fugtisoleret med noget murasfalt/tjære. Min fremgangsmåde er at de stedder hvor det sidder løst er det blevet banket af (primært ved at slå lidt på det med et lille brækjern og slibe med en stålbørste på boremaskine). Der sidder så en del tilbage og det har jeg tænkt mig at give LIP supergrund inden jeg forsætter med puds på væg og gulvspartel på gulvet. LIP supergrund skulle kunne binde på den slags og samtidig indeholder det sand, så der kommer en rå overflade som de "normale" produkter så kan binde videre på. - Det mener LIP ihvertfald når man spørger dem, og umiddelbart virker teorien ikke helt dum. 

Det er ihvertfald et brugbart alternativ, så længe det sidder ordentligt fast kan det vel godt blive siddende - bare man kan få en fin overflade oven på 


Ask

Man kan godt købe sandblæseudstyr til de små Nilfisk rensere, men jo nok ikke særlig effektiv.link

(Har for øvrigt sådan et sæt liggende, har aldrig fået det prøvet af)

Men er tjæren blød, ved jeg ikke med sandblæsning..



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også