Plæneklipper: Håndskubber, Benzin eller Batteri?

Vores håndskubber er gået i udu og klipper nogle gange ikke på midten. Jeg kan ikke indstille den korrekt, så overvejer at skifte lortet ud.

Vi har en have på 60-80 kvm. Så det er ikke ligefrem det store behov, men det gør kun beslutningen sværere.

• Enten skal vi have en håndskubber igen. Billig, men lidt møjsommeligt at skulle klippe.
  • Eller skal vi give os selv den luksus med en benzindreven. Mere vedligeholdelse, meget lettere at klippe (også når vi lader græsset vokse lidt for højt) men også dyrere. 2000+ kr for dem med gode anmeldelser.
  • Tredje mulighed er en batteridreven. Bosch' gode koster 3.000+ kr. Mindre vedligeholdelse, men dyrere nu og i længden grundet batteriskifte hvert eller hvert andet år ca.

Nå. 

Jeg hælder måske lidt til en benzin, men at give 2.000+ kr er måske lidt overkill for vores lille plæne.

Men der er jo også mindre, billigere benzinklippere. Jeg ved bare ikke, hvad der er noget bras, og hvad der nok skal holde 5-8 år og være "okay". Kan I anbefale nogle mærker/forhandlere af en okay benzindreven til måske 1000 kr eller hvad de nu står i?

Fx som denne.

Eller hvad tænker I jeg bør overveje?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det var et godt alternativ. 2.500 er mere spiseligt end 3.500 kr og den har fået fine anmeldelser af brugere.

Det er stadig en sum penge ift. en billig benzin, men fedt indspark. Bestemt værd at overveje.

Til sådan en plæne ville jeg købe en 230 v elektrisk, altså med ledning. De kan købes fra kr. 600,00 og op til kr. 1000,00 Der er ikke startproblemer,  Søg på elplæneklipper

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg vil også foreslå en 230 v klipper som Elmand skriver til dit behov. 

Vi købte for over 20 år siden en sådan klipper til vores fastligger plads på campingpladsen. Efterfølgende har svigermor overtaget den, og hun havde græsplæne på ca. 150 m2 i en del år. Nu har hun nok kun 30 m2 men klager over at den nu er lidt træls. Måske jeg skulle slibe kniven - det er aldrig blevet gjort. Vores klipper har i hvert fald været billig både i indkøb og drift.

Søren O

Den fra biltema ligner jo den gode gamle Flymo. Det er udmærket til den lille plæne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 02-09-2017 18:44:03

Den fra biltema ligner jo den gode gamle Flymo. Det er udmærket til den lille plæne.

Og den blå på benzin (skubbe-modellen) er også til at købe for penge, har den selv som reserve, og den er overraskende god, starter altid.  

Min nabo snakkede godt om den flymo. Det lyder smart, men også som noget der har store ulemper. Der er vel en grund til, de normalt har hjul? Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg vælger sådan en? Udover ledning.

Frank Chr., den du linkede til - er det en kopi af Flymoen? Kender du til den specifikke model?

Jeg kan forestille mig, at ift. pris og holdbarhed er en el-dreven at foretrække. Det er udelukkende det generende ved at have en ledning, der taler imod. Den kræver godt nok noget overtalelse eller også skal jeg låne en og prøve den af.

Jeg hader det ved hækkeklipperen, men den er kraftig og "billig" i det mindste. Men med ledning.

Jamie, jeg kender den kun fra min fru nabo, en ældre frisk dame på næsten 80. Hun klipper selv græsplænen (alm. parcelhushave) med modellen. Faktisk temmelig ofte (tror ikke græsset må blive alt for højt) og altid om eftermiddagen når jeg skal have mig en "morfar" 

Indrømmet, jeg hader den maskine og den summende lyd, umulig at sove for, næsten være end en motoriseret plæneklipper.    

Ps. Men ja den ligner og fungerer netop som Erik bemærker stort set som en flymo, men er noget mindre.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis