Boret hul i el kabel i væggen

Hej Forum, 

Så er det lykkedes mig at bore hul i kabel føringen i væggen. Da jeg skulle hænge TV beslaget op. Sikringen slå til heldigvis.

Det ser stadig ud til at der er strøm i stikkontakten som kabel går over til. Men når jeg kigge på borehullet. Kan jeg se lille glimt af det bare kabel. Det er beton væg. 

Hvad vil i anbefale i denne situation?  


Freelancer
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Få det lavet, med nyt kabel...


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis der et rør som kabel/ ledninger er trukket i, kan det sikkert lade sig gøre. Er det et indstøbt kabel, så skal der findes en ny kabel førings vej.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis der sidder en stikkontakt lige ved siden af, er det sikkert kablet der til du har fundet.  Du kan åbne stikkontakten og se om der er rør i. Hvis der er rør i væggen til kablet, så er det rimelig nemt at skifte. 

Og er der ikke, så kan man lave et stort nok hul i væggen til at man kan reparere kablet. 

Men prøv at tage et par billeder af det, så man kan se det. Måske nogle af de erfarene kan se en nem løsning

Elektrikeren fik lavet det. Han lavede hul i væggen og lappede kablet   Nu er det er også muret. 

Mit TV beslag bruger 6.3x55mm skruer. Jeg kan ikke bruge disse skruer da de rammer EL kabler. Men tænker på om man kan få en skrue med samme tykkelse men blot korter. Måske 40 eller 45 mm ? Jeg har søgt lidt. Men kan ikke finde noget?


Freelancer
Annonce

Nu slynger jeg bare lige noget ud, men du kunne ikke flytte tv-beslaget lidt, i stedet for at sætte det op oven i kablet? Der er jo ikke kabler alle stedet i væggen. Og om du flytter beslaget lidt til den ene side burde vel ikke gøre det store. 

"lappede kablet". Hmm. Det lyder ikke betryggende. 


Morten

@Mortenjustesen, 

Ja med kabelmuffe. 

@Illisher,

Det har jeg tænkte på. Men det ser ikke pænt ud. Da væggen ikke er så bred. Det er kun den ene skrue som rammer El kablet. Alle de andre 4 skruer er OK. Hvis jeg finder skrue som er cirka 1cm kortere. Så kommer de alle sammen på. 


Freelancer

Hvad med at skrue en krydsfinerplade , som er lidt større en ophænget, på væggen først?


Morten

@Mortenjustesen, 

Kom lige i tanke om jeg kunne forkorte den ene skrue med en nedstryger Er der nogen der har brugt en nedstryger til at forkorte en skrue?  


Freelancer
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis